آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران در پی توافق هسته‌ای تحت کنترل درآمده بود اما اکنون از کنترل خارج شده است.

ادعای بلینکن: برنامه هسته‌ای ایران از کنترل خارج شده است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از اسرائیل، تامین نیازهای امنیتی آن و تقویت سامانه گنبد آهنین پایبند است.

بلینکن بار دیگر حماس را به تروریسم متهم کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد و آمریکا به تقویت سامانه گنبد آهنین پایبند خواهد بود.

بلینکن همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ایران درگیر فعالیت‌های فراوانی است که در صورتی که قدرتی هسته‌ای ‌بود، ممکن بود که بسیار بدتر باشد.

او افزود: برنامه هسته‌ای ایران در پی توافق هسته‌ای تحت کنترل درآمده بود؛ اما اکنون از کنترل خارج شده است.

جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان عملیات «شمشیر قدس» که پس از تجاوزگری صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن نمازگزاران در ۲۸ رمضان آغاز شد، پس از انتفاضه موشکی مقاومت و پرتاب بیش از ۴ هزار موشک به سوی مواضع نظامی، فرودگاه‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه که نشان داد برد موشک‌های مقاومت سراسر اراضی اشغالی را در بر می‌گیرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش‌بس مجبور کرد.

طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، طی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌های ۱۲ روزه زخمی شدند.

با وجود اعلام آتش بس و توقف حملات، اما یورش شهرک نشینان به قدس و مسجدالاقصی ادامه دارد و در شرایط کنونی احتمال انفجار دوباره اوضاع وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید