مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری خود از تاکید علی اکبر صالحی در نامه خود مبنی بر تداوم همکاری با آژانس اتمی استقبال کرد.

استقبال گروسی از نامه رییس سازمان اتمی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانسی خبری خود با اشاره به اینکه انتظاراتش درخصوص با مسائل پادمانی ایران برآورده نشده است، گفت: ما جلساتی داشتیم. این را می‌توانم تایید کنم. دولت ایران تاکید داشته که مشارکت و همکاری‌هایی خواهد داشت و جواب‌هایی را ارائه خواهد داد اما تاکنون پاسخ‌ نداده‌اند. امیدوارم این روند تغییر کند اما تاکنون که در این زمینه پیشرفت ملموسی نداشته‌ایم.

گروسی در پاسخ به این سوال که "نظر وی درخصوص اینکه شورای حکام در رابطه با ایران قطعنامه صادر نخواهد کرد، چیست؟" گفت: وظیفه -و نه نظر من- ارائه گزارش به شورای حکام است و باید دقیقا اعلام کنم که چه خبر است. نه باید بگویم که چه باید می‌شد و یا پیش‌بینی کنم که چه خواهد شد. ما اطلاعات را در اختیار شورا قرار می‌دهیم و سپس آن‌ها نتیجه‌گیری می‌کنند و هر طور که صلاح بدانند، مذاکره می‌کند یا قطع‌نامه‌ای ارائه می‌دهند.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اهمیت نامه علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به وی اظهار کرد: اهمیت این نامه مشخص است. وی رئیس سازمان اتمی ایران است و این نامه نمی‌تواند مهم‌تر از این باشد. مهم است که درک کنیم ایران نمی‌گوید خواهان تعامل و گفت‌وگو با ما نیست و دکتر صالحی در نامه‌شان بر این مسئله تاکید کرده‌ است. من از این مسئله استقبال می‌کنم اما در عین حال گفت‌وگو باید به نتیجه منتهی شود.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید