سوپ دیوران از غذاهای خوشمزه و اصیل ترکیه است، در مطلب زیر طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه‌ای را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

دستور پخت سوپ دیوران ترکی + مواد لازم

در مطلب زیر طرز تهیه یک پیش غذا ترکیه‌ای به نام سوپ دیوران را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
نخود پخته شده ۱ لیوان
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
گوجه میکس شده ۱ عدد
رشته سوپ یک استکان
پیاز بزرگ ۱ عدد
حبه سیر سه حبه
آرد سفید سه قاشق غذاخوری
آرد سوخاری قاشق غذاخوری
شیر یک پیمانه
نمک به اندازه لازم
زیره و آویشن از هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به اندازه دلخواه
روغن به میزان لازم
کره ۲۵ گرمی
نعناع خشک ۱ قاشق مربا خوری سر پر

روش تهیه سوپ دیوران

۱- ابتدا پیاز را تهیه و پوست گرفته بشویید و در غذا ساز میکس کنید و در صورت در دسترس نبودن می‌توانید با ریز رنده کنیدتا له له شود. به همین صورت چند حبه سیر تازه را انتخاب کنید و پوست گرفته و بشویید و با رنده ریز رنده کنید.

۲- گوشت چرخ کرده را درون ظرفی بگذارید و پیاز و سیر رنده شده را به آن بیافزایید. در مرحله بعد آرد سفید به همراه نمک و ادویه جات و شیر را در گوشت چرخ کرده بریزید و خوب ورز دهید تا تمام مواد به خرد گوشت رود. اکنون آرد سوخاری را اضافه کنید مجددا ورز دهید تا گوشت حالت منسجم تری بگیرد.

۳- اکنون از گوشت ورز داده شده به اندازه توپک‌های کوچک برداشته و با کمک دست قل قلی کنید و داخل ظرفی کنار بگذارید. بهتر است روی قل قلی‌ها را با ظرفی بپوشانید و کمی زمان استراحت دهید. حدود استراحت گوشت نیم ساعت کفایت می‌کند.

۴- ماهیتابه‌ای را انتخاب کنید و کمی روغن درون آن بریزید و روی شعله قرار دهید به اندازه یک قاشق غذاخوری آرد درون آن بریزید و آرد را خوب تفت دهید و در همین حین رب را بیفزایید و زمانی که رنگ رب قرمزتر شد گوجه فرنگی میکس شده را اضافه کنید و یک استکان آب روی آن بریزید. لازم به ذکر هست هم بزنید تا آرد درون آب بخوبی حل شود.

۵- در مرحله بعدی در صورت تمایل داشتن آب گوشت با کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید با شعله کم به نقطه جوش برسد. لازم به ذکر است زمانی که در حال پخت این مراحل هستید از قبل نخود را شسته و داخل آب بپزید و بعد از خوب پخته شدن نخود به آب گوشت اضافه کنید و در کنار آن رشته سوپی را بیفزایید و شعله گاز را کم کنید تا رشته‌ها به هم نچسبد.

۶- داخل ظرف جدا روغن را داغ کنید و قل قلی‌ها را در آن به آرامی سرخ کنید. مهمترین مسئله این است که قل قلی‌های گوشت رنگ طلایی به خود بگیرد و دقت کنید زیادی سرخ نشوند و سعی کنید کمتر با قاشق آن را جابجا کنید تا دچار وارفتگی نشود.

۷- در یک مرحله دیگر قرار دارید و آن این است داخل ظرفی روغن داغ درست کنید و بلافاصله نعنا خشک را درون آن بریزید و کمی تفت دهید. در صورت تمایل کمی زردچوبه به آن بزنید. نعناع خشک اگر روی حرارت بیشتر قرار بگیرد سریع حالت سوختگی به خود می‌گیرد بهتر است سریع شعله را خاموش کنید.

سوپ آماده را درون ظرف گودی بریزید و نعنا داغ روی آن قرار دهید. در صورت تمایل پیاز طلایی شده جهت تزیین کردن روی سوپ بسیار زیبا و خوشمزه خواهد شد. سوپ آماده را می‌توانید همراه با نان به عنوان یک غذای کامل در وعده‌های غذایی قرار داد.

این سوپ بسیار سالم و دارای طعم و مزه خاص و عالیست.

راز خوشمزه‌تر شدن سوپ دیوران

برای خوشمزگی این نوع سوپ بهتر است از قبل عصاره گوشت یا مرغ را از قبل آماده کنید و بجای آب از آب گوشت بیشتری استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از عصاره مرغ و گوشت آماده در بازار هم در این نوع غذا اضافه کنید.

اضافه کردن آرد در سوپ می‌تواند غلظت بهتری را ایجاد کند و سوپ جا افتاده‌تری را به ما دهد.

استفاده از نعنای سرخ شده در این سوپ خوشمزگی را دو چندان می‌کند و بکار بردن کره بیشتر طعم سوپ را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

برای اضافه کردن آرد در روغن بهتر است آرد بیشتر تفت داده شود اما، با شعله پایین و زمانی که بوی آرد به مشامتان خورد رب را اضافه کنید.

همیشه برای اینکه سوپ خاص و خوشمزه‌ای داشته باشید باید برای جا افتادن فرصت بیشتری به پخت آن بدهید.

اضافه کردن آرد باعث خواهد شد تا سوپ لعابدارتر شود و از غلیظی بهتری برخوردار شود.

بهتر است قبل از اینکه نخود پخته شود از شب قبل نخود را بخیسانید و طی چند ساعت آب آن را تعویض کنید و زمان پخت از خوب پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید و حالت خام و سفتی نداشته باشد. بهتر است درون زودپز پخته شود.

این نوع سوپ در کنار لیموی تازه یا آب نارنج بی نظیر خواهد شد. این سوپ خاص را در منزل درست کنید و لذت ببرید. / اکالا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید