در جریان سفر ولیعهد کویت به عربستان، دو کشور ۶ سند همکاری در زمینه‌های اقتصادی، ورزشی، علمی و آموزشی و ... امضا کردند.

عربستان و کویت ۶ سند همکاری امضا کردند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نوشت: به دنبال سفر «مشعل الاحمد الصباح» ولیعهد کویت به عربستان و دیدار وی با «بن سلمان» همتای سعودی خود، دو طرف در مورد همکاری های دوجانبه در زمینه اقتصادی و تجاری و توسعه آن تبادل نظر کردند.

به گزارش کونا، این دیدار به منظور مشارکت در اولین جلسه شورای هماهنگی کویت و عربستان که در ژوئیه ۲۰۱۸ با هدف ایجاد یک چشم انداز مشترک برای تعمیق و پایداری روابط بین دو کشور ایجاد شد، صورت گرفت.

شورای مشترک بین دو کشور امضای ۶ توافق نامه برای ایجاد یک سیستم اقتصادی یکپارچه و یافتن راه حل های نوآورانه برای استفاده بهینه از منابع مشترک مورد استفاده عربستان و کویت است و کار شورای هماهنگی و مشترک همچنین بازنگری در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه خواهد بود.

ولیعهد کویت با اشاره به اهداف خود از سفر به ریاض گفت: گفت وگوهای دوجانبه تمایل مشترک دو کشور برای پیشبرد روابط در سطح وسیعتر بر اساس منافع مشترک و تقویت آن در سطوح مختلف را پیگیری می کند.

وی همچنین بر لزوم مضاعف کردن سطح همکاری های موجود تأکید و گفت که تاکنون ۲۶ توافق نامه و تفاهم نامه همکاری از زمان تأسیس شورای مشترک دو کشور با ریاض تا به امروز به امضا رسیده و شامل موضوعاتی چون جوانان، تشویق سرمایه گذاری مستقیم، تعلیم و تربیت، آموزش عالی و تحقیقات علمی، ورزشی و استانداردهای مختلف می شود.

به گفته ولیعهد کویت، عربستان سعودی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ با ارزش بیش از ۶۷۰ میلیون دلار به عنوان شریک تجاری کویت رتبه اول را در منطقه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که طرفهای سعودی و کویتی سطح مبادلات تجاری بین خود را به سطح بالاتری برسانند.

طبق آخرین آمار رسمی عربستان، حجم تبادلات تجاری بین دو طرف در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳۹/۸ میلیارد ریال سعودی بوده و بر این اساس، صادرات عربستان به کویت ۸۳/۷ میلیارد ریال و واردات از این کشور در حدود ۵۶/۱ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید