محققان این تخم را در تپه‌های شنی این جزیره کشف کرده‌اند که پس از بازیابی و بازرسی، مشخص شد که این تخم تقریباً کامل است و یک نمونه عالی برای مطالعه محققان به شمار می‌رود.

یک تخم تقریباً سالم از شترمرغ منقرض شده استرالیایی در جزیره کینگ یافت شد

دو محقق، یک تخم تقریباً سالم از ایموی کوتوله منقرض شده را در جزیره کینگ استرالیا پیدا کرده‌اند. جولیان هیوم و کریستین رابرتسون در مقاله خود که در یک مجله علمی منتشر شده است، این تخم را توصیف کرده‌اند و آن را با سایر تخم‌های ایموی کوتوله و همچنین با تخم‌های ایموهای سرزمین اصلی استرالیا مقایسه کرده‌اند.

به گزارش سلام نو ایمو، یک پرنده شبیه شترمرغ است که فقط در استرالیا و جزایر نزدیک آن یافت می‌شود و بعد از شترمرغ دومین پرنده بزرگ به‌حساب می‌رفت. تحقیقات قبلی نشان داده بود که علاوه بر ایمو های سرزمین اصلی استرالیا، انواع مختلفی از ایموهای کوتوله در حداقل سه جزیره دیگر در سواحل جنوبی استرالیا زندگی می‌کرده‌اند که همه آنها اندکی پس از ورود مهاجران اروپایی منقرض شده‌اند.

جزایر تاسمانی، کانگورو و کینگ، هر یک‌گونه های خاص ایموی کوتوله خود را داشته‌اند و هرکدام از این پرندگان بر اساس محل سکونت خود نام‌گذاری شده‌اند. تحقیقات قبلی حاکی از آن است که دلیل کوچک شدن ایموها در این جزایر به دلیل دسترسی محدود به منابع بوده است. از بین این سه گونه، ایموهای جزیره کینگ، کوچک‌ترین گونه بوده‌اند، یعنی کمی کمتر از یک متر قد و وزنی نصف ایموهای سرزمین اصلی را داشته‌اند.

به دلیل ناپدید شدن ناگهانی این پرندگان، از ایموهای کوتوله اطلاعات کمی در دست است، اما دانشمندان موفق به یافتن و بررسی چندین تخم ایموی تاسمانی و یک ایموی جزیره کانگورو شده بودند. اما تاکنون هیچ تخمی از جزیره کینگ پیدا نشده بود.

محققان این تخم را در تپه‌های شنی این جزیره کشف کرده‌اند که پس از بازیابی و بازرسی، مشخص شد که این تخم تقریباً کامل است و یک نمونه عالی برای مطالعه محققان به شمار می‌رود.

محققان دریافتند که این تخم تازه کشف شده تقریباً به‌اندازه تخم ایموهای بزرگ سرزمین اصلی است. آنها معتقدند که به دلیل شرایط سخت‌تری که در این جزایر وجود داشته است، جوجه ایموهای این جزیره باید مدت طولانی‌تری در پوسته خود می‌ماندند؛ پوسته بزرگ‌تر به آنها اجازه می‌داد تا در پوسته خود بمانند تا جایی که بتوانند راه بروند و برای خود غذا پیدا کنند. همچنین این پوسته بزرگتر باعث گرم ماندن آنها در شبهای خنک این جزیره می‌شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید