بر اساس گفته های فعالان، به نظر می رسد نوسان گیران سعی داشتند با جوسازی پیرامون مناظره های انتخاباتی،‌ خریداران جدیدی را به بازار وارد کنند.

واکنش قیمت دلار به مناظره نامزدهای انتخابات چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، بازار ارز به دقت مناظره را رصد کرده است به طوری که حرف های نامزدها درباره قیمت دلار و وضعیت اقتصاد از سوی معامله گران در حال تجزیه و تحلیل است.معامله گران در بازار پشت خطی سعی داشتند، قیمت دلار را به سوی کانال ۲۴ هزار تومانی بازگردانند. بر اساس گفته های فعالان، به نظر می رسد نوسان گیران سعی داشتند با جوسازی پیرامون مناظره های انتخاباتی،‌ خریداران جدیدی را به بازار وارد کنند.

به گفته فعالان، دسته ای از معامله گران عنوان می کردند،‌ در انتخابات ریاست جمهوری، جناحی پیروز خواهد شد که طبق ادعای برخی کارشناسان، کمتر به مذاکره با طرف های غربی باور دارد. شماری از معامله گران باور دارند بدون حل مشکل تحریم ها و مذاکره با غرب، تقویت قیمت ریال دشوار خواهد بود.

تاثیر صحبت های همتی بر بازار

گروهی از فعالان، عنوان می کردند، صحبت های رییس کل پیشین بانک مرکزی نشان می داد که کشور از لحاظ ارزی در مضیقه قرار دارد. همتی در بخشی از صحبت های خود عنوان کرده بود که متوسط ورودی ارز بانک مرکزی طی ۲۰ سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار سالانه بود و در دو سال گذشته به طور متوسط به  ۹ میلیارد دلار رسید.

سخن دیگر همتی که در فضای مجازی مهم عنوان شد گرای بود که از قیمت دلار داده شد همتی در مناظره گفت اگر اقدامات و تدابیر بانک مرکزی در بازار نبود قیمت دلار می توانست به بیش از ۴۰ هزار تومان برسد. این سخن نیز از سوی برخی به عنوان یک مبنا برای قیمت واقعی دلار عنوان شد. قیمتی که بر اساس منابع و مصارف و وضعیت تراز پرداخت ها تغییر نرخ تورم و... برآورد می شود.

برخی معامله گران عنوان می کردند که با چنین کاهش درآمدی، افزایش قیمت دلار دور از انتظار نیست. با این حال، کاهشی های بازار اعتقاد دارند که بخش زیادی از کاهش درآمدهای ارزی در افزایش قیمت دلار خود را نشان داده است. قیمت دلار در ابتدای سال ۹۷ حدود ۵ هزار تومان بود و اکنون در حوالی ۲۴ هزار تومان نوسان می کند.در این میان، گروهی از فعالان باور داشتند،  آغاز نشست شورای حکام از ۷ ژوئن، اثر روانی بر معاملات پشت خطی داشت و تعداد خریداران را بالا برد. ساعت ۱۱ شب گذشته دلار بالای مرز ۲۴ هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت. این درحالی بود که بازار پنج شنبه گذشته زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی به کار خود پایان داده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید