اوایل بهمن ماه امسال بود که علی‌اصغر عنابستانی هنگام تردد در شهر قصد ورود غیرمجاز به خط ویژه را داشت که سربازی به نام عابد اکبری از ورود غیرمجاز او به خط ویژه جلوگیری کرد.

پرونده درگیری نماینده مجلس با مامور راهور به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بیش از چهارماه از درگیری یک نماینده مجلس با سرباز راهور گذشته و گرچه تاکنون خبری از برخورد با این فرد منتشر نشده، اما آخرین پیگیری‌ها حاکی از این است که رسیدگی به این پرونده ادامه داشته و این نماینده درسه مورد مجرم شناخته شده است.

اوایل بهمن ماه امسال بود که علی‌اصغر عنابستانی هنگام تردد در شهر قصد ورود غیرمجاز به خط ویژه را داشت، او در محدوده دروازه دولت و در حالی که اصرار به ورود غیرمجاز و تخلف داشت با سربازی به نام عابد اکبری مواجه شده و این سرباز از ورود غیرمجاز او به خط ویژه جلوگیری کرد و در نهایت نتیجه این مقاومت به قیمت نواخته شدن سیلی به گوش یک سرباز وظیفه تمام شد و نماینده مردم از مسیر مردم به راه خود ادامه داد.

مدتی بعد از این درگیری، خبر آن به سرعت در فضای خبری منتشر شد و گرچه موضوع در ابتدا با تکذیب آقای نماینده روبه رو شد، اما مستندات ارائه شده از سوی پلیس و شواهد و قرائن به حدی بود که نماینده را ناچار به پس گرفتن حرف خود و پذیرش درگیری‌اش با سرباز وظیفه کند. در ادامه این موضوع بحث شکایت از عنابستانی نیز مطرح شد و حتی در مقابل عنابستانی نیز اعلام کرد از سربازی که مورد ضرب و شتم قرار داده و پلیس راهور شکایت هم کرده است. شکایتی که البته چندان جدی گرفته نشد.

اقدام عنابستانی واکنش‌های زیادی را درپی داشت و حتی تا عالی‌ترین سطوح ستادکل نیروهای مسلح نیز رفته و سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح را به واکنش واداشت و او در سخنانی ضمن ابراز تاسف فراوان برای عنابستانی، گفت که سیلی به به سرباز یعنی سیلی به نظم و امنیت اجتماعی و برای چنین فردی متاسفم.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا نیز اخیرا در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا می گوید: پرونده دنبال می‌شود و کیفرخواست هم به دادگاه رفته است. ما پیگیر این موضوع هستیم.

در تازه‌ترین اظهارات در مورد رسیدگی به درگیری عنابستانی با سرباز راهور، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد. او در گفت‌وگو با ایسنا در این باره ادامه می دهد: پرونده آقای عنابستانی از همان ابتدا از سوی پلیس تهران دنبال شد و همچنان نیز ما پیگیر آن هستیم چرا که به سرباز راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حین انجام وظیفه تعرض شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین پیگیری های ما قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده است، تصریح می کند: ایشان طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده است.

رحیمی در مورد طولانی شدن روند رسیدگی به این جرم نیز اظهارکرد: این ها مواردی نیست که در اختیار پلیس باشد. اما آنچه که می توانم بگویم این است که تقریبا هر روز خود بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم. چرا که وظیفه ما دفاع و صیانت از مامورانمان است. ماموری که در شرایط کرونا، سرما، گرما و ... ساعت‌ها برای تامین نظم و امنیت ایستادگی می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: چنین رفتاری با مامور پلیس صحیح نیست و چه از طرف یک نماینده و چه از سوی یک شهروند عادی سربزند، ما حتما با آن برخورد خواهیم کرد و پیگیر احقاق حق مامور خود خواهیم شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید