برخی از خوراکی‌ها موجب افزایش هورمون تستوسترون در بدن مردان می‌شود، در گزارش زیر به معرفی چند خوراکی برای افزایش طبیعی هورمون تستوسترون در مردان پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

تستوسترون چیست؟ | افزایش طبیعی تستوسترون با مصرف این خوراکی‌های خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش سطح تستو سترون در بدن مردان از حدود سن سی سالگی آغاز می‌شود و سطح آن با بالا رفتن سن‌ به کاهش ادامه می‌دهد. برخی برای جبران این موضوع به سراغ داروها یا تزریق آمپول می روند اما  مواد غذایی وجود دارند که به صورت طبیعی این کار را برای شما انجام می دهند.

تستوسترون چیست؟

تستوسترون در واقع نوعی هورمون مردانه و  قوی‌ترین آندروژن طبیعی است. آندروژن‌ها باعث بهبود صفات مخصوص مردان می‌شوند، صفاتی مانند صدای زمخت و ریش، همچنین تونوس ماهیچه‌ای (تونوس عضلانی) و تراکم استخوانی را تقویت می‌کند.

تنظیم بودن سطح تستوسترون باعث بهبود وضعیت سلامت در مردان می‌شود، به عنوان مثال، ریسک‌های فشار خون بالا و حمله‌ قلبی در مردان را کاهش می‌دهد.

مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون در مردان

۱. کلم

این ماده خورکی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، حاوی ایندول-۳-کاربینول است که سطح هورمون زنانه استروژن را کاهش می‌دهد، و کارآمدی تستوسترون را بیشتر می‌کند.

 عسل

عسل، که به عنوان شفا دهنده‌ طبیعی شناخته می‌شود، حاوی بور است، یک ماده‌ معدنی مرتبط با سطح بالای تستوسترون و اکسید نیتریک، که رگ‌های خونی را باز می‌کند.

مارچوبه

مارچوبه به عنوان یک داروی مقوی غرایز جنسی شناخته شده، حاوی اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین‌ ای است، که همه برای تولید تستوسترون کافی، حیاتی هستند.

سیر

آلیسین موجود در سیر سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد و به نوبه‌ خود اجازه می‌دهد تستوسترون کار خودش را انجام دهد. برای گرفتن بیشترین نتیجه آن را به صورت خام مصرف کنید.

تخم‌مرغ

امگا-۳، ویتامین دی، کلسترول و پروتئین موجود در تخم‌مرغ همه برای تولید تستوسترون حیاتی هستند.

موز

بروملئین موجود در موز به تقویت سطح تستوسترون کمک می‌کند و همچنین این میوه یک منبع آزادسازی آهسته‌ انرژی است.

هندوانه 

محققان دانشگاه A&M تگزاس کشف کرده‌اند که هندوانه حاوی یک اسید آمینه است که سیترولین نامیده می‌شود و در بدن به آرژینین تبدیل می‌شود در نتیجه خون تقویت شده جریان می‌یابد و این میوه‌ خوشمزه را به یک جایگزین طبیعی برای وایاگرا تبدیل می‌کند.

جینسنگ

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۲ از سوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه اولسان نشان داد که جینسنگ قرمز به ۶۰ درصد از بیماران دچار اختلال نعوظ کمک می‌کند.

بادام

فقط یک مشت بادام می‌تواند  تستوسترون لازم برای شما را تامین کند، و این به خاطر آن است که بادام سرشار از روی است، عنصری که تقویت کننده‌ی تستوسترون است.

جو

جو حاوی مواد مغذی قدرتمند است از جمله حاوی روی و لارجنین، و سرشار از ویتامین ب است.

مرکبات

میوه‌های خانواده‌ مرکبات، علاوه بر این که هورمون کورتیزول را کاهش می‌دهند حاوی ویتامین آ نیز هستند که برای تولید تستوسترون لازم است. همچنین می‌تواند سطح استروژن را کاهش دهد، بنابراین به هورمون مردانه اجازه می‌دهد کار خودش را انجام دهد.

 اسفناج 

این سبزی سطح استروژن را کاهش می‌دهد، و سرشار از منیزیم و ویتامین‌های ث و ‌ای است.

انگور

انگور هم در میان مواد غذایی برای افزایش تستوسترون قرار می‌گیرد. مطابق با تحقیقی که در دانشگاه هنگ کنگ به انجام رسید، خوردن یک خوشه انگور قرمز در روز می‌تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد و تحرک اسپرم را بهبود ببخشد.

 آووکادو

پژوهشگران آمریکایی دانشگاه پن استیت دریافتند مردانی که چربی اشباع شده‌ بالایی که در مواد غذایی مثل آواکادو، مغزیات و روغن سبزیجات یافت می‌شود، دریافت می‌کنند سطح کلسترول LDL پایین‌تر و تستوسترون بالاتری دارند.

ماهی تن

مطابق با نظر پژوهشگران دانشگاه پزشکی گراز اتریش، ویتامین دی می‌تواند به تقویت سطح تستوسترون تا ۹۰% کمک کند. این ویتامین برای حفظ کیفیت نطفه و تعداد اسپرم حیاتی است. اگر به اندازه‌ کافی در معرض نور آفتاب قرار ندارید، ماهی تن و تخم‌مرغ بیشتری به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

 انار

مقاله‌ای در مجله‌ بین‌المللی Impotence Research گزارش می‌دهد که ۴۷% از مردان ناتوان که در روز یک لیوان آب انار می‌خورند در وضعیت‌شان بهبود حاصل می‌شود.

 گوشت قرمز

اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی پرگوشت قرمز به افزایش تستوسترون منجر می شود، اما از طرفی هم باید مواظب باشید که چه اندازه گوشت در بشقاب‌تان می‌گذارید. پژوهشگران دانشگاه یوتا می‌گویند که یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده که در گوشت گاو و گوسفند یافت می‌شود نیز می‌تواند باعث کاهش سطح تستوسترون شود.

پرتقال

این میوه مغذی، غنی از ویتامین C است. این ویتامین می‌تواند هورمون استرس را که به عنوان کورتیزول شناخته شده‌است، کاهش دهد. تستوسترون و کورتیزول اثر منفی روی هم دارند یعنی کاهش کورتیزول باعث افزایش تستوسترون می‌شود. آب پرتقال یا هر نوع میوه‌ دیگری از خانواده‌ مرکبات را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و شاهد تغییراتی که رخ خواهد داد، باشید.

روغن زیتون

روغن زیتون چربی‌های سالمی دارد که برای عملکرد مطلوب بدن شما ضروری هستند. آن‌ها به جذب کلسترول به شیوه‌ای بهتر کمک می‌کنند. این کلسترول توسط بدن برای تشکیل تستوسترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید روغن زیتون را روی سالادتان بریزید یا با استفاده از آن غذا طبخ کنید. برای افزایش سطح تستوسترون، همچنین می‌توانید زیتون‌ خام مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید