رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: گرم شدن هوا و زندگی در هوای بسته اتاق و زیر کولرها عاملی برای افزایش ابتلا به کرونا است.

نگرانی از افزایش شیوع کرونا در استان‌های جنوبی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: گرم شدن هوا و زندگی در محیط‌های بسته خانه‌ها، نگرانی از افزایش خطر شیوع کرونا در استان‌های جنوبی را بالا می‌برد.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه هم اکنون دو شهر هندیجان و امیدیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اضافه کرد: این وضعیت بیانگر این است که خطر قرمز شدن شهرهای دیگر هم وجود دارد.

دکتر سید محمد علوی افزود: گرم شدن هوا و زندگی در هوای بسته اتاق و زیر کولرها عاملی برای افزایش نگرانی‌ها و بالارفتن تعداد بیماران و قرمز شدن شهرهای استان‌های جنوبی می‌شود.

وی تاکید کرد: ۵۳ درصداز موارد بیماری در خانواده‌ها و دورهمی‌های خانوادگی رخ داده است و هیچ نشانه‌ای از توجه خانواده‌ها به درک خطر دورهمی‌ها مشهود نیست.

به گفته دکتر علوی، هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان پایین و حدود ۶۰ درصد است که البته در حاشیه شهرها، بازارچه‌ها و محل عرضه کالا توسط دوره گردها این میزان کمتر از ۳۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان از هم استانی‌ها خواست: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمع‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی از روبه رو شدن استان و کشور با موج جدید کروناویروس جلوگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید