وزارت امور خارجه امریکا از آغاز دور جدید سفرهای زلمای خلیل‌زاد، نماینده این کشور در امور صلح افغانستان به منطقه خبر داد.

خلیل‌زاد دور جدید سفر به افغانستان و کشورهای منطقه را آغاز کرد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از خبرگزاری جمهور، وزارت خارجه امریکا در اعلامیه‌ای گفته که خلیل‌زاد قرار است به افغانستان، قطر و برخی از کشورهای دیگر منطقه سفر کند.

در اعلامیه آمده که این سفر آقای خلیل‌زاد در تاریخ چهارم جون/۱۴ جوزا آغاز شده است. خلیل‌زاد را در این سفر هیأتی متشکل از نمایندگان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا همراهی می‌کند.

وزارت خارجه امریکا گفته است که آقای خلیل‌زاد در کابل با مقام‌های دولت افغانستان، رهبران سیاسی و نمایندگان جامعه مدنی از جمله گروه‌های زنان دیدار خواهد کرد تا نظریات آنان را در مورد روند صلح بشنود.

در اعلامیه آمده که زلمی خلیل‌زاد و هیأت همراهش در جریان سفرشان به کابل بر پشتیبانی پایدار ایالات متحده از توسعه افغانستان و یک توافق سیاسی که به جنگ پایان دهد، تأکید خواهند کرد.

در اعلامیه تاکید شده که خلیل‌زاد در دوحه طرف‌های مذاکرات را برای پیشرفت قابل احساس در راستای توافق سیاسی که از دستاوردهای دو دهه گذشته حفاظت کند، تشویق خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا در ادامه گفته است که خلیل‌زاد با رهبران کشورهای منطقه نیز دیدار می‌کند. روند صلح افغانستان و ظرفیت افزایش تجارت و توسعه منطقه‌ای که صلح ممکن است به‌وجود آورد، از موضوعاتی است که قرار است خلیل‌زاد با رهبران کشورهای منطقه در مورد آن گفتگو کند.

این درحالی است که مذاکرات صلح میان هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان از ماه‌ها به این طرف هیچ پیشرفتی نداشته است.

به تازگی، شماری از اعضای هیات مذاکره کننده جمهور اسلامی افغانستان برای از سرگیری مذاکرات با طالبان به دوحه رفته‌اند، اما تا کنون هیچ گزارشی از دیدار دو طرف منتشر نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید