محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاح‌طلبی است و کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکرده، بلکه فقط دبیرکل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است.

 بعید است جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده یا همتی حمایت کند

به گزارش سلام نو، محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای حمایت از محسن مهرعلیزاده یا عبدالناصر همتی گفت: اصلا خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهر علیزاده یا همتی نیست. در اینکه جبهه کارگزاران اعلام کرده از همتی حمایت می‌کند باید به این نکته توجه کرد که حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاح طلبی است و البته کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکرده، بلکه فقط دبیرکل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است.  

خباز در ادامه بیان کرد: در انتخابات سال ۸۸ دبیرکل حزب کارگزاران رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی شد. جبهه اصلاح طلب در بیانیه‌های خود گفته بود که ۹ نامزد داشته ایم که هیچ کدام از آن‌ها احراز صلاحیت نشدند، بنابراین جبهه اصلاحات کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

خباز ادامه داد: هنوز هیچ خبری از حمایت جبهه اصلاح طلبان از نامزدی مهرعلیزاده یا همتی وجود ندارد و یا حداقل من خبر ندارم. بعید است که جبهه اصلاحات صرفا جهت داشتن نامزدی از یکی از این دو گزینه حمایت کند.  

این فعال اصلاح طلب افزود: اگر بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب که اعلام کردند در فرآیند تائید صلاحیت‌ها جفا و ظلم صورت گرفته؛ شورای نگهبان آن را نصب‌العین خودش قرار می‌داد و رفع ظلم می‌کرد ممکن بود در آرایش نامزدهای ریاست جمهوری تغییراتی به وجود بیاید. اما هنوز هم خبری نشده و بعید هم است اتفاقی بیفتد. اگر فرمایش رهبری منجر به معرفی کاندیدای جدیدی نشود بعید است که در آرایش انتخابات اتفاق خاصی بیفتد.  

استاندار سابق سمنان ادامه داد: بعید است بعد از بیانیه‌ای که نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان مجمع روحانیون و سایر احزاب دادند و گفتند تمام نامزدهای ما تائید صلاحیت نشدند، تغییری در مجموعه اصلاح طلبان بیفتد.  

خباز درباره اینکه پیروز نهایی جریان انتخابات کدام نامزد خواهد بود توضیح داد: پیروز انتخابات بعد از برگزاری مناظره اول، دوم و سوم مشخص می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید