محسن مهرعلیزاده در قسمت دوم نخستین مناظره انتخاباتی گفت: دولت نباید سرمایه گذاری کند بلکه باید راه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باز کند. در قدم اول باید امنیت سرمایه گذاری را تامین کنیم تا سرمایه گذار جذب این کار شود.

تداوم حملات زاکانی به روحانی و دولتش | مهرعلیزاده: دانش ما نسبت به اغلب کشورهای منطقه بالاتر است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین؛ محسن مهرعلیزاده در بخش دوم مناظره در پاسخ به این سئوال که« از منظر شما بخش های صنعتی دارای اولیت برای سرمایه گذاری دولت در راستای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور که  مدتی است از همه ظرفیت و توان آن استفاده نمی شود چیست؟ منابع لازم برای سرمایه گذاران را چگونه تأمین خواهید کرد؟»، توضیح داد:

انجام طرح های بزرگ اقتصادی اعم از اینکه دولت بخواهد سرمایه گذاری کند یا مردم، نیاز به پول و سرمایه دارد. وضعیت بودجه داخلی مشخص است و هر سال با کسری بودجه مواجه هستیم. در حال حاضر بیش از ۹۰درصد بودجه در مسیر اجرا و جاری باید هزینه شود.

دولت نباید سرمایه گذاری کند بلکه باید راه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باز کند. در قدم اول باید امنیت سرمایه گذاری را تامین کنیم تا سرمایه گذار جذب این کار شود. روان بودن بروکراسی، نبود فساد، نداشتن تنش در سطح بین المللی و داخل و همچنین همزیستی مسالمت آمیز با سایر همسایه ها نیازها اولیه برای انجام سرمایه گذاری را تأمین می کند.

ما در منطقه ای قرار داریم که دانش ما نسبت به اغلب کشورهای منطقه بالاتر است، بنابراین باید بر بازار منطقه حساب کنیم. من خطاب به آقای رئیسی میگویم که من استاندار اصفهان بودم و تلاش میکردم که کارها را تسهیل کنم اما کافی بود یک نفر از کار ما خوشش نمی آمد به قوه قضائیه نامه می‌نوشت و مانع کار می شد.

علیرضا زاکانی در بخش دوم مناظره در پاسخ به این سئوال که«دیدگاهی وجود دارد که اتکا به درآمدهای نفتی در سال‌های گذشته موجب شکل نگرفتن نظام مالیاتی، ایجاد رانت، فساد و ناکارآمدی دولت شده است، تا جایی که برخی معتقد هستند کشور ما بیش از بهره مندی از این نعمت خدادادی از آفت های آن آسیب دیده است، آیا با این دیدگاه موافق هستید؟ چه برنامه‌ای برای استفاده بهتر از این منبع خدادادی و عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت دارید؟»توضیح داد:

اقتصاد ما دولتی است و بالغ از۹۰ درصد تصمیمات دولت بر اقتصاد موثر است، دولت ها در دوره گذشته با پول نفت خود را اداره میکردند و دولت آقای روحانی از جیب مردم ارتزاق کرد. من از طرف آقای روحانی و همتی از مردم عذر میخواهم چرا که هیچ کسی مسئولیت این دولت را قبول نمی‌کند و انگار ما از فضا آمده ایم.

ما باید از تولید و خدمات استفاده و دولت را اداره کنیم. امروز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، اگر بنا باشد دقت کنیم متوجه می شویم که ۳۷ درصد مشاغل باید مالیات بدهند اما این میزانی که در حال حاضر دریافت میکنیم یک پنجم رقم مورد نظر است.

دولت باید دستش را در جیب مردم نکند و باید با اقتصاد سالم این مسیر را طی کند. عرض می‌کنم که برنامه ما چند جانبه است و همه ابعاد باید  در خدمت اقتصاد قرار بگیرند.۷۰ درصد اقتصاد دنیا دانش بنیان است و بر همین اساس ما یک بسته جامع در نظر گرفته ایم تا با مفسدان اقتصادی اشد مجازات انجام شود.

۲۷۲۷

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید