«امانوئل ماکرون» رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و همکاری مشترک میان بغداد و پاریس رایزنی کرد.

گفتگوی تلفنی ماکرون با نخست‌وزیر عراق درباره مناسبات و همکاری‌های مشترک

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و همکاری مشترک میان بغداد و پاریس رایزنی کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، الکاظمی در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر روابط تاریخی نزدیک با فرانسه و مواضع مثبت آن در قبال مسائل منطقه، از نقش فرانسه و حمایت این کشور از عراق در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش تمجید کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه بر اهمیت گسترش همکاری دوجانبه میان بغداد و پاریس در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی و فرهنگی به علاوه فراهم‌سازی بستر مناسب برای فعالیت شرکت‌های فرانسوی و سرمایه‌گذاری در عراق تاکید کرد.

از سوی دیگر، ماکرون ضمن اعلام حمایت مجدد از دولت عراق و تجربه دموکراتیک عراق در سایه چالش‌های پیش رو، تاکید کرد: فرانسه آماده ارائه حمایت‌های مختلف از دولت عراق در آمادگی‌ها برای انتخابات زودهنگام است و تصمیم سازمان ملل در اعزام ناظران برای حمایت از فعالیت کمیساریای انتخابات را تایید می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه ضمن تمجید از نقش منطقه‌ای عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها، ابراز امیدواری کرد که نقش روزافزون عراق در این باره تاثیر پایداری بر تحقق ثبات داشته باشد؛ امری که بازتاب مثبتی بر همه طرف‌ها خواهد داشت.

دو طرف در این مکالمه تلفنی بر تداوم ارتباط‌ها و تماس‌ها برای هماهنگی مواضع در قبال چالش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تلاش برای حل منازعات و نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها اتفاق نظر داشتند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید