مصباحی مقدم به تذکر رهبر انقلاب درباره ظلم و جفا به برخی ردصلاحیت شدگان واکنش نشان داد.

اگر شورای نگهبان در قوانین و مقررات خودش بازنگری نکند، رهبری باید حکم حکومتی صادر کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیانات امروز رهبر معظم انقلاب حکایت از این داشت که به یکی از نامزدها ظلم شده است، طبعا اگر شورای نگهبان بازنگری را در قوانین و مقررات خودشان داشته باشند، شایسته است که این کار را انجام دهند وگرنه نیاز به حکم حکومتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم روز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: بیانات امروز رهبر معظم انقلاب که حکایت از این داشت که به یکی از نامزدها ظلم شده است، طبعا اگر شورای نگهبان بازنگری را در قوانین و مقررات خودشان بدانند، جا دارد و شایسته است که این کار را انجام دهند وگرنه نیاز به حکم حکومتی دارد و رهبری باید حکم حکومتی صادر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته من از اینکه این بازنگری در قلمرو اختیارات شورای نگهبان هست یا خیر اطلاعی ندارم. باید ببینیم واکنش شورای نگهبان به بازنگری افرادی که صلاحیتشان احراز نشده چگونه است.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوال دیگری درباره تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت حداکثری گفت: به اعتقاد من  مقام معظم رهبری در بیانات امروزشان به برخی‌ها اظهارات مبنی بر اهمیت نداشتن رای اکثریت به خوبی پاسخ دادند و  این بیانات نشان داد که این صحبت‌ها نادرست است و هیچ‌گونه ارتباطی به مواضع حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ندارد چرا که نظام را متکی بر مردم می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: من روی این مساله به صورت تئوریک مقاله‌ای تحت عنوان تبیین جدید نظریه ولایت فقیه دارم و در آنجا این موضوع را مطرح کرده‌ام که پیامبر اکرم(ص)، حکومت خود را در مدینه با بیعت با مردم آغاز کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امیرالمومنین هم بعد از ۲۵ سال، کنار گذاشته شدن از قدرت، وقتی که به میدان می‌آید، می‌فرماید: اگر حضور این جمع عظیم نمی‌بود و اگر حجت، بر اینکه ناصر وجود دارد قائم نبود و این موضوع که خداوند تبارک و تعالی از علما عهد گرفته است که بر گرسنگی مظلوم و شکم‌بارگی ظالم قرار نگیرند و صبر نکنند، من این قدرت خلافت را برای همان‌هایی که اول برده بودند می‌گذاشتم تا ادامه دهند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: این نشان می‌دهد که در دست گرفتن قدرت آنگاه صحیح است که مردم اقبال و استقبال کنند و نصرت داشته و حمایت کنند و بدون اتکا به مردم آن قدرت مشروع نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید