طبق مصوبه هیات وزیران به همه‌ی کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده می‌شود که ثبت نام کنند.

خبر مهم برای کسانی که یارانه نمی‌گیرند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طبق مصوبه جدید هیات دولت امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه در امسال فراهم شده اما هنوز زمان نام‌نویسی اعلام نشده است. روش ثبت‌نام یارانه چیست؟هیات وزیران حدود ده روز قبل مصوبه‌ای داشت که براساس آن به همه‌ی کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده می‌شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت نام کنند.

در یکی از مواد این مصوبه آمده که ثبت‌نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

یعنی این احتمال وجود دارد با انجام ثبت‌نام چه کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند، چه کسانی که از دریافت آن انصراف داده‌اند و خانوارهای جدید جزء مشمولان یارانه‌های جدید باشند.زمان دقیق ثبت‌نام هنوز اعلام نشده، اما در خصوص نحوه ثبت‌نام طی سال‌های اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روش نام‌نویسی پیامکی را اجرا کرده است.

برای ثبت درخواست وام یک میلیون تومانی کرونا که در سال گذشته در دو مرحله پرداخت شد از روش نام‌نویسی پیامکی استفاده شد. به این شکل که سرپرستان خانواری که این وام را می‌خواستند باید کد ملی خود را از شماره تماسی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال می‌کردند.

اما برای ثبت‌نام یارانه وزارت کار همواره سامانه رفاهی را معرفی کرده، در واقع متقاضیانی دریافت یارانه می‌توانند در سامانه رفاهی به آدرس http://www.refahi.ir/ اعلام نیاز یارانه نقدی را ثبت کنند.اگرچه در مصوبه جدید هیات دولت آمده است که باید دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد.اما احتمالا ثبت‌نام متقاضیان از طریق یکی از دو روش بالا یعنی نام‌نویسی پیامکی و اعلام نیاز از طریق سامانه رفاهی انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    2 0
    یعنی خداییش نامردتر و سیاس تر از این دولت ندیدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید