در ظاهر شکست رقبایی مثل هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق مثل آب خوردن است و ایران چند سال اخیر با حضور ستاره‌هایی مثل آزمون، طارمی، جهانبخش و بیرانوند نباید مشکلی برای پیروزی داشته باشد، اما در واقعیت این طور نیست.

یوزپلنگ‌ها در کمین رقبا

سلام نو – سرویس ورزشی: عصر امروز تیم ملی فوتبال ایران رقابتی ۱۲ روزه را در برابر رقیبانش آغاز می‌کند، رقابتی که امیدوار است با پیروزی‌های پی‌درپی به پایان برسد و به روزهای سیاه فوتبال ایران پایان دهد؛ روزهای سیاهی که با جدایی کارلوس کی‌روش آغاز و با جدایی پرحاشیه و پرهزینه مارک ویلموتس به اوج رسید.

به گزارش سلام نو، دراگان اسکوچیچ که در بهمن ماه ۱۳۹۸ در روندی پر حرف و حدیث و پر سوال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران انتخاب و معرفی شد و بر صندلی مارک ویلموتس تکیه زد، سرمربی عجیبی بود که سنگین‌ترین غرامت ممکن را از ورزش ایران گرفت و با کمترین حضور بر روی نیمکت ایران بیشترین درآمد را کسب کرد.

وقتی اسکوچیچ کروات روی صندلی تیم ملی نشست قرار بود بازی‌های مقدماتی جام جهانی با فاصله‌ای حدود یک ماهه پیگیری شود و اسکوچیچ تیم ملی را در این مدت هدایت کند و به لطف کرونا بازی‌ها با تاخیر مواجه شد تا ملی‌پوشان ایران امروز به مصاف رقیبان خود بروند و برای صعود به جام جهانی بجنگند.

تیم ملی فوتبال ایران امروز در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود و پس از آن به ترتیب با بحرین، کامبوج و عراق رقابت می‌کند. ایران برای صعود بی‌حرف و حدیث از گروه خود به پیروزی در تمام بازی‌ها نیاز دارد.

نکته قابل توجه این جا است که با توجه به کنار رفتن کره‌شمالی از ادامه مسابقات، شرایط صعود به عنوان تیم دوم پیچیده‌تر از قبل هم شده است. معنای این حرف آن این است که تیم ملی برای قطعی کردن صعود خود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نیاز به پیروزی در هر ۴ بازی خود دارد. در بدترین حالت نیز ایران به ۳ پیروزی قدرتمند و یک تساوی نیاز دارد.

در ظاهر شکست رقبایی مثل هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق مثل آب خوردن است و ایران چند سال اخیر با حضور ستاره‌هایی مثل آزمون، طارمی، جهانبخش و بیرانوند نباید مشکلی برای پیروزی داشته باشد، اما در واقعیت این طور نیست. شیرازه تیم ملی ایران پس از رفتن کی‌روش از هم پاشید و ویلموتس نه تنها نتوانست این وضعیت را بهبود بخشد بلکه با حاشیه‌های مالی خود فشار روانی روی تیم را افزایش داد.

با این همه ایران پتانسیل خوبی دارد. خط حمله ایران این روزها از حضور دو مهاجم فوق آماده یعنی آزمون و طارمی بهره می‌برد. آزمون بهترین بازیکن لیگ روسیه شد و آقای گلی را نیز با اختلافی اندک به رقیبش باخت. مهدی طارمی هم این روزها ستاره بی‌چون و چرا پرتو است و گل‌های فوق‌العاده‌ای برای این تیم زده است.

به جز این خط حمله ایران از استعداد فوق‌العاده‌ای به نام مهدی قایدی بهره می‌برد، بازیکنی که در صورت هوشمندی سرمربی می‌تواند به سورپرایز تیم ملی برای رقبایش بدل شود.

در خط میانی هم وضعیت تیم ملی درخشان است. سعید عزت اللهی فصل درخشانی را در وایله سپری کرد. او ۲۹ بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند و قدرت خود را اثبات کرد. علی قلی‌زاده هم در شارلو حسابی درخشید و استانداردهای خود را ارتقا داد. او ۳۴ بازی انجام داد و روی ۱۴ گل تیمش تاثیر مستقیم گذاشت.

سامان قدوس این فصل برای  برنتفورد ۴۰ بازی انجام داد و روی ۵ گل تاثیر مستقیم گذاشت. قدوس نرخ ۷۲% پاس صحیح را ثبت کرد و از عوامل موثر در صعود تیمش به لیگ جزیره بود. علیرضا جهانبخش در برایتون سوپر استار نیست ولی بالاخره به ثبات خوبی دست یافته و بهترین لیگ دنیا خود را در میدان رقابت حفظ کرده. جهانبخش یکی از با تجربه‌های تیم ملی است.

کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی و مهدی ترابی نیز فصل خوبی را با پرسپولیس سپری کرده‌اند و از بهترین‌های لیگ ایران بوده‌اند و می‌توانند مهره‌های مهمی برای ایران باشند.

خط دفاع ایران هم مدافعین خوبی دارد. اسکوچیچ از زوج شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب دفاع استفاده می‌کند. او صادق محرمی را نیز در کنار مهره‌هایی چون میلاد محمدی و احسان حاج صفی در اختیار دارد.

سنگر تیم ملی نیز مثل تمام سال‌های گذشته در اختیار علیرضا بیرانوند است. بیرانوند در رویال آنتورپ عملکردی سینوسی داشت و مثل پرسپولیس فیکس نبود، اما هنوز بهترین گزینه تیم ملی است.

پتانسیل‌های تیم ملی نشان از توان بالقوه ایران برای شکست تمام و کمال حریفانش می‌دهد، اما آیا اسکوچیچ می‌تواند شیرازه تیم ملی را درست کند و آشفتگی‌ها را مدیریت کند؟ برای پاسخ به این پرسش حداقل باید تا امروز عصر صبر کنیم و ببینیم یوزپلنگ‌های ایران در اولین کمین‌گاه با اولین شکار خود چه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید