مدیر موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا اعلام کرد که که واکسن کرونای فایزر و مدرنا ظاهرا برای زنان باردار «کاملا بی‌خطر» و موثر هستند.

معرفی دو نوع واکسن‌ کرونا که برای زنان باردار بی‌خطر و موثر هستند

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،  GMA کالینز روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی نوشت که معلوم شده است که واکسن‌های فایزر و مدرنا که هر دو از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، در زنان باردار میزان‌های آنتی‌بادی و سلول ایمنی لازم برای حفاظت آنها در برابر کووید-۱۹ را ایجاد می کنند.

به گفته کالینز معلوم شد که این واکسن‌ها احتمالا همچنین برای نوزادان متولد شده از مادر واکسینه‌شده هم حفاظت ایجاد می‌کنند.

او نوشت:‌«در مجموع هر دوی این بررسی‌ها نشان می‌دهند که واکسن‌های کرونای از نوع mRNA در بارداری موثر و بی‌خطر هستند و بالقوه می‌توانند برای مادر و نوزاد سودمند باشند. با اینکه توصیه می‌شود زنان بادار درباره واکسیناسیون با متخصص زنان و زایمانش مشورت کنند، اما شواهد فزاینده نشان می‌دهند که بهتری راه برای زنان در دوران بارداری و شیردهی برای حفاظت خودشان و خانواده‌هاشان در مقابل کووید-۱۹ این است که آستین‌های‌شان را بالا بزنند و واکسن‌های تایید شده از نوع mRNA را دریافت کنند.»

در حال حاضر براساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا  هر فرد ۱۲ ساله و بالاتر از جمله زنان باردار در آمریکا می‌توانند واکسن کرونا بزنند. زنان باردار می‌تواند در هر زمانی در طول بارداری‌شان واکسن بزننند و لازم نیست تزریق واکسن کرونا با واکسن‌های دیگر فاصله داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید