اطرافیان دونالد ترامپ به تازگی اعلام کردند که رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است تا نهایتا سه ماه دیگر به کاخ سفید باز می‌گردد!

 ترامپ تا سه ماه دیگر به کاخ سفید برمی گردد!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه دونالد ترامپ از ورود مجدد به کاخ سفید بازماند و از رقیب دموکرات خود شکست خورد، خیلی زود تبدیل به یک معضل در بستر سیاسی آمریکا شد. او از همان دقایق ابتدایی که شکستش محرز شد، موضوع کودتا را مطرح کرد و نهایتا پس از فراخوان چند صد هزار نفری در مقابل محوطه روبری کاخ سفید آن هم به نشانه اعتراض به نتایج انتخابات، هواداران او به ساختمان کنگره حمله و نشست هیئت‌های الکتورال برای تعیین رئیس جمهور را مختل کردند. حمله و قائله‌ای که در ذهن سیاسی آمریکا ثبت شد و اکنون از آن به عنوان حمله به قلب دموکراسی آمریکا همان ساختمان کنگره یاد می‌شود.

اکنون بیش از پنج ماه از آن غائله می‌گذرد و در حالی که ترامپ در باغ شخصی خود در فلوریدا بسر می‌برد، نقل قولی منتشره از رئیس جمهور سابق حسابی جنجالی شده است.

«ماگی هابرمن» خبرنگار نیویورک تایمز به تازگی در مطلبی نوشت: «ترامپ به برخی از افرادی که با آن‌ها در ارتباط است، گفته که تا ماه اوت (تا سه ماه دیگر) به قدرت باز خواهد گشت».

«بس لوین» نویسنده آمریکایی «Venity fair» درباره اظهار نظر عجیب ترامپ می‌گوید: «تنها راهی که ترامپ می‌تواند تا پایان تابستان به کاخ سفید بازگردد و به قدرت برسد در چارچوب یک سری اقدامات خیانت‌آمیز است. در حالی که ترامپ مطمئنا به این زودی‌ها از یک کیلومتری اتاق بیضی هم رد نمی‌شود، برخی از هواداران دیوانه او ظاهرا ادعای ترامپ را باور کرده‌اند».

تهدید تلویحی ترامپ به کودتا را باید در امتداد اظهار نظر غافلگیرکننده مایکل فلین مشاور امنیت ملی او در نظر گرفت. کسی که در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ، مورد عفو قرار گرفت، گفته که آمریکا باید شاهد کودتایی همانند آنچه در میانمار اتفاق افتاد، باشد. فلین حتی پس از شکست ترامپ در انتخابات هم جلسه‌ای را با حضور سایر چهره‌های امنیتی در کاخ سفید تشکیل داد که در آن نشست، اعلام حکومت نظامی و ممانعت از به قدرت رسیدن جو بایدن بررسی شد.

اما واقعا آنچه که ترامپ را نسبت به بازگشت به کاخ سفید امیدوار کرده، چه است؟ «ست آبرامسون» ستون‌نویس و استاد دانشگاه آمریکایی در حوزه سیاسی، در رشته توئیتی طرح یاران ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید را تشریح می‌کند. او در این توئیت نوشته: «اکنون تلاش‌هایی برای ابطال آرای جورجیا، ویسکانسین، آریزونا و نوادا وجود دارد، فلین و پاول از جمله مشاوران اصلی ترامپ می‌گویند که وقتی این آراء از مشروعیت خارج شد، ارتش باید مداخله کند».

«بس لوین» نویسنده آمریکایی «Venity fair»، درباره تصمیمات ترامپ می‌گوید که رئیس جمهور سابق آمریکا یا قصد کودتا دارد و یا قدرت فکر و تصمیم‌گیری خود را از دست داده است.

معترضان آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که دولت این کشور هیچگاه به صورت دقیق درباره نکات مطرح شده درباره تخلفات در انتخابات توجهی نداشته و هرگز بررسی نشده است. عمده اعتراض ترامپ به نتایج ایالت‌های کلیدی یعنی، جورجیا، ویسکانسین، آریزونا و نوادا بود. در این چهار ایالت، ترامپ ابتدا از رقیب خود پیش افتاده بود، اما پس از شمارش آراء پستی بایدن پیش افتاد و نهایتا پیروز انتخابات شد. ترامپ در آن زمان می‌گفت که آرای پستی پس از پایان موعد مقرر رای‌گیری ارسال شده و همچنین برخی از رسانه‌ها هم اعلام کردند که تعدادی از رای دهندگان پستی سال‌ها پیش فوت کرده‌اند و اصلا وجود خارجی ندارند. از سوی دیگر، ترامپ شدیدا در فضای مجازی که بسترهای آن در آمریکا قرار دارد، شدیدا بایکوت شد. او رسما از ادامه فعالیت در توئیتر و فیس‌بوک منع شد تا آزادی بیانی که غرب بر آن تاکید فراوان دارد هم با چالش مواجه شود.

جدا از این مسئله که آیا واقعا ترامپ همچنان امید بازگشت به کاخ سفید را دارد و اساسا چنین چیزی در مخیله‌اش می‌گنجد یا خیر، ادعای هواداران ترامپ و تاکید آن‌ها بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا، تاثیر مستقیمی بر مشروعیت دولت بایدن گذاشته است. و به طور مستقیم حتی روی عملکرد دولت جدید آمریکا هم تاثیر می‌گذارد. ادعاهای گاه وبیگاه ترامپ و اطرافیان او درباره انتخابات به یک معضل اصلی برای دولت جو بایدن تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید