سید حسن خمینی گفت: پیام انقلاب بازگشت به دین است اما نه دین طالبانی دینی که مردم در آن نقش اصلی دارند. بازگشت به جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی؛ امیدواریم در جهان اسلام شاهد حکومت مردم باشیم.

سید حسن خمینی: پیام انقلاب بازگشت به دین است اما نه دین طالبانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نشست تخصصی گفتمان اسلام سیاسی از دیدگاه امام خمینی(س) که با حضور محمد جواد ظریف برگزار شد، اظهار کرد: موضوع دنیای اسلام است انقلاب اسلامی بعد از اینکه به منصه ظهور رسید یک پیام بزرگ برای همه به همراه داشت و آن، بازگشت به دین در عرصه سیاست جهانی،‌ عدالت و انصاف است.

وی افزود: پیام انقلاب بازگشت به دین است اما نه دین طالبانی دینی که مردم در آن نقش اصلی دارند. بازگشت به جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی، این پیام تا اعماق دل‌های هر منطقه‌ای رفته است.

یادگار امام بیان کرد: از روزی که خارجی‌ها در این مملکت پا گذاشتند، ما شاهد رفتار منصفانه از آنان نبودیم امروز هم شرط همه منازعات، انصاف است.

وی تأکید کرد: باید شهادت داد که دکتر ظریف هم به اصول قواعد سیاست و هم به توانایی شخصی از جهت شناخت، درایت، امانت و تقوای لازم مجهز بود. ظلم به ایشان ظلم به شخص ایشان نیست بلکه ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است. عنصری با سابقه روشن و دانش کافی روزگار بسیار خوبی را سپری کرد و تلاش‌های ارزشمندی داشت.

سید حسین خمینی گفت: امیدواریم در جهان اسلام شاهد حکومت مردم باشیم. حاکم‌های بی‌لیاقتی را در کشورهای اسلامی تجربه کردیم که سخن امام با مردم این سرزمین‌ها بود. قطعاً آینده از آن محرومان و مستضعفان خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    حالا این تا انتخابات میخواد هرروز مصاحبه کنه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید