وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در صورت لزوم به به رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا واکنش نشان خواهیم داد.

 روسیه: لازم باشد به رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا پاسخ می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، رزمایش دریایی مشترک سالانه تحت عنوان «نسیم دریا» ( Sea Breeze) که در دریای سیاه متمرکز است، شامل پرسنل تعدادی از کشورهای عضو ناتو شده و قرار است از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ جولای برگزار شود.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در سخنانی از گسترش فعالیت‌های نظامی آمریکا در اوکراین و تجهیز بیشتر ارتش کی‌یف انتقاد کرده بود.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و توجهات را به این واقعیت جلب کنم که ایالات متحده و متحدان آن در ناتو در حال افزایش فعالیت‌های نظامی خود در خاک اوکراین و دریای سیاه هستند. آنها با استفاده از تسلیحات ارتش اوکراین را تقویت می‌کنند؛ این حمایت مالی و آموزش نیروهای مسلح اوکراین از روش‌های ناتو برای جنگ است. این بدان معنی است که این مانورها هر ۶ یا ۸ هفته در آنجا انجام می‌شوند. ارتش اوکراین در بزرگترین مانورهای ناتو شرکت می‌کند. روسیه باید در برنامه ریزی‌های نظامی خود همه این عوامل را در نظر بگیرد.

کد خبر 5226624

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید