منابع عراقی اعلام کردند طی ۴۸ ساعت گذشته ۲ شهروند عراقی به دلیل بیماری قارچ سیاه جان خود را از دست دادند.

قارچ سیاه به عراق هم رسید /  فوت ۲ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته

به گزارش سلام نو به نقل  ازباشگاه خبرنگاران جوان، «عمار الزاملی»، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در استان «ذی‌قار» اعلام کرد ۲ تن از شهروندان شهر «الناصریه» براثر ابتلا به بیماری «قارچ سیاه»، که یک بیماری عفونی نادر است، جان خود را از دست دادند.

قارچ سیاه یک کپک است که در خاک، کود طبیعی، میوه‌ها و سبزیجات در حال تجزیه یافت می‌شود و بر روی سینوس‌ها، مغز و ریه‌ها تأثیر می‌گذارد و زندگی دیابتی‌ها و افراد مبتلا به نقص ایمنی مانند مبتلایان به سرطان را تهدید می‌کند.

منابع محلی عراقی دوشنبه شب اعلام کردند یک مورد مرگ در اثر ابتلا به بیماری عفونی قارچ سیاه در استان ذی‌قار کشف شده است، این اولین فوتی بر اثر مبتلا شدن به این بیماری در عراق بود که بطور اتفاقی با بررسی دلیل مرگ یک مرد در بیمارستان شهر ذی‌قار شناسایی شد.

الزاملی در ادامه گفت: در اطلاعات اولیه مرگ این مرد آمده بود که وی در اثر قارچ چشم فوت کرد، اما یک پزشک متخصص پرونده را بررسی کرد و سپس به طور اتفاقی متوجه شد که این مرد به دلیل عفونت با قارچ سیاه فوت کرده است.

آبریزش بینی، تورم و درد یک طرف صورت، سردرد، تب برخی از علائم ابتلا به این عفونت قارچی است که سبب مرگ برخی از بیماران شده است.

در عراق تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کرونا شناسایی و ثبت شده و طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات دولتی، بیش از ۱۶ هزار نفر از شهروندان این کشور نیز در پی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر نیز این بیماری عفونی در میان مردم هند دیده شده بود، مقامات هندی نیز اعلام کردند تاکنون بیش از ۱۲ هزار مورد ابتلا به بیماری قارچ سیاه در هند شناسایی شده است و بیش از ۳۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید