مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می شود که امروز مصرف برق به ۵۸ هزار مگاوات و بالاتر برسد که مصرف بسیار بالایی است.

امروز یکی از گرمترین روزهای سال است / با افزایش مصرف محدودیت در تامین برق جدی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی صنعت برق گفت: امروزبا افزایش دمای هوا احتمال عبور مصرف برق از مرز ۵۸ هزار مگاوات وجود دارد که تامین برق را سخت‌تر می‌کند.

"مصطفی رجبی مشهدی" روز چهارشنبه در یک پیام تصویری افزود، امروز شاهد یکی از گرمترین روزهای سال هستیم به طوری که در اغلب نقاط کشور، دما افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که مصرف به ۵۸ هزار مگاوات و بالاتر برسد که مصرف بسیار بالایی است و قطعا ما برای تامین این میزان، محدودیت های جدی خواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: اما پیش بینی شده است که از طرح های «تشویق محور» مدیریت مصرف استفاده و با همکاری خوب مشترکان بخش خانگی بتوان در ساعت اوج مصرف محدودیت های تامین برق را به حداقل ممکن رساند.

رجبی مشهدی ادامه داد: از همه هموطنان درخواست می شود که در ساعت اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند، کولرهای آبی را روی دور کند قرار داده و کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

مصرف برق به مرز ۵۸ هزار مگاوات نزدیک شد

 مصرف برق در سال ۱۴۰۰، رکوردی تازه برجای نهاد و به ۵۷ هزار و ۹۵۳ مگاوات رسید که نسبت به روز قبل یک هزار و ۳۸۸ مگاوات بیشتر است.

روند افزایش دمای هوای امسال از همان روزهای نخست فروردین‌ماه آغاز شد که نشان می‌دهد سایه خشکسالی همچنان در ایران تداوم دارد.

گرمایش زودرس امسال همه را شگفت زده کرد و سبب شد در بسیاری از مناطق کشور وسایل سرمایشی زودتر از معمول وارد مدار بهره برداری شوند.

از طرف دیگر این گرمایش که کاهش بارندگی ها یکی از عوارض آن است منجر به هجوم بی رویه کشاورزان برای استفاده از منابع آب زیر زمینی با روشن کردن زود هنگام موتورهای مکنده آب شد که افزایش هر چه بیشتر مصرف برق را به دنبال داشت.

علاوه بر همه اینها امسال با بیشتر شدن ارزش ارزهای مجازی تعداد افرادی که تلاش برای استخراج آنها کردند، افزایش یافت.

این افراد که به صورت غیر مجاز اقدام به استخراج رمز ارز کرده‌اند به دلیل اینکه در منازل یا محل‌های سرپوشیده اقدام به استخراج می کنند ناگزیر به استفاده بیشتر از دستگاه‌های سرمایشی برای خنک کردن دستگاه های استخراج رمز ارز هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید