محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: همه باید برای مشارکت بالاتر تلاش کنیم. اواخر دولت احمدی‌نژاد با اینکه یک سال تحریم داشت و همه ناامید بودند ولی شور انتخاباتی به گونه‌ای بود که مردم مشارکت بالا داشتند.

مشارکت بالا قدرت نظام است نه فقط قدرت دولت آینده / در زمینه هسته‌ای کار تا جایی پیش رفته و مذاکرات در حال انجام است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات نامزدهای انتخاباتی در مورد مذاکرات و بحث تعامل با کشورهای دنیا گفت: شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که هیچ کشوری نمی‌تواند در انزوا توسعه یابد و برای مردم خود رفاه پیدا کند، همه کشورها به دنبال این هستند تا مزیت‌های خود در داخل را صادر کنند و از امکانات در روابط خارجی برای توسعه کشور استفاده کنند، ایران هم نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: برخی افراد که سابقه اجرایی ندارند در شرایطی ایده‌هایی را مطرح می‌کنند که عملیاتی نیست و مشکلاتی فراهم می‌آورند. اینکه همه کاندیداها به تعامل و مذاکره روی خوش نشان دادند ما هم استقبال می‌کنیم و به این انتقاد نداریم، همه به صحبت‌های آقای رییس‌جمهور اتکا می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همه در یک چیز مشترک هستیم آن هم اینکه مشارکت بالا قدرت نظام است نه فقط قدرت دولت آینده، مشارکت، وحدت و انسجام داخلی را به همراه دارد و توطئه دشمنان را خنثی می‌کند. همه باید برای مشارکت بالاتر تلاش کنیم. اواخر دولت احمدی‌نژاد با اینکه یک سال تحریم داشت و همه ناامید بودند ولی شور انتخاباتی به گونه‌ای بود که مردم مشارکت بالا داشتند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره وعده‌های نامزدها گفت: اینکه می‌گویند ۴۵۰ هزار تومان یارانه می‌دهیم از کجا می‌خواهند بیاورند؟ این که می‌گویند مذاکره را به سرانجام می‌رسانند چه کاری می‌خواهند انجام دهند؟

وی تاکید کرد: دولت در امر انتخابات بی طرف است و کاندیدا ندارد و می‌خواهد امر انتخابات را درست برگزار کند.

واعظی گفت: درست است که کاندیدایی از دولت ثبت نام کرده اما دولت تمام توانش را برای برگزاری درست انتخابات انجام خواهد داد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص سوالی مبنی بر حمایت دولت از کاندیداتوری همتی گفت: دولت فقط برگزار کننده انتخابات است. بنا داریم انتخاباتی پرشور، سالم، امن و همراه با سلامتی مردم و کارگزاران را برگزار کنیم دولت نه کاندیدا دارد و نه با کسی مخالفت می‌کند و نه از کسی حمایت می‌کند. اینکه کاندیدایی به دولت منتسب شود درست نیست.

وی در رابطه با مذاکرات وین تصریح کرد: پیش نویسی در انتخاب دور چهارم مذاکرات آماده شد و طرف ایرانی برای ۴+۱ ارسال کرد و پرانتزهایی هم لحاظ شده است. مذاکره بخش‌های مختلفی دارد. یکی از بخش‌ها، بخش اقتصادی است و ما چارچوبی داریم که برجام بر اساس همان چارچوب سابق نه بیشتر نه کمتر ادامه پیدا کند. مذاکرات خوب پیش رفته و خواسته ما در بخش اقتصادی تا جای زیادی پیش رفته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: در زمینه هسته‌ای کار تا جایی پیش رفته و مذاکرات در حال انجام است و طبق گزارش‌هایی که رسیده است قسمت مهم در حال پیشرفت است. در خصوص راستی‌آزمایی پیشنهادات مطرح شده اما طوری که می‌خواستیم هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده اما پیشرفت‌هایی حاصل شده است و معنایش این نیست که ما از درخواست‌های خود صرفنظر کنیم. ما دولت را بدون مشکل تقدیم دولت جدید می‌کنیم.

واعظی در خصوص رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداها و نامه رئیس‌جمهور و رایزنی‌های صورت گرفته از طرف روحانی گفت: آقای روحانی هم به شورای نگهبان نامه نوشتند و هم آنچه در اختیار رییس‌جمهور بود را انجام دادند. هر مسئولی در کشور اختیاراتی دارد و نمی‌تواند در چارچوب وظایف دیگران دخالت کند. کار بر عهده شورای نگهبان بود و آقای رئیس‌جمهور پیامدهای لازم را منعکس کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید