حزب «آبی سفید» رژیم صهیونیستی به رهبری بنی گانتز به عنوان اولین حزب اسرائیلی رسما با تشکیل کابینه «تغییر» با حزب یش عتید به رهبری یائیر لاپید موافقت کرد.

موافقت حزب «آبی سفید» با تشکیل کابینه «تغییر»

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتز به عنوان اولین حزب اسرائیلی توافق تشکیل کابینه تغییر با حزب یش عتید به رهبری یائیر لاپید را به امضا رساند و موافقت خود را با تشکیل دولت وحدت اعلام کرد.

در همین حال، «بن کسبیت» روزنامه‌نگار صهیونیست گفت که یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید طی ساعات آتی موفقیت خود را در تشکیل کابینه جدید اعلام خواهد کرد.

«یوسی میلمن» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی نیز تاکید کرد که تنها یک معجزه می‌تواند مانع از اعلام تشکیل کابینه تغییر بین یائیر لاپید و نفتالی بنت طی امروز و فردا شود.

میلمن اظهار داشت که به اعتقاد من، احتمال عدم رای اعتماد کنست به دولت جدید بسیار کم است، اما با این حال، بی بی در وضعیت سختی قرار دارد و همچون یک حیوان زخم خورده است.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی می‌گویند که دو حزب رقیب «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیده‌اند و «نفتالی بنت»، رییس حزب راست‌گرای «یمینا» موافقت کرده که با «یائیر لاپید»، رییس حزب «یش عتید» دولت ائتلافی تشکیل دهد.

بر اساس توافق به عمل آمده بنت تا سال ۲۰۲۳ نخست وزیر خواهد بود و لاپید که تا آن هنگام وزیر خارجه و جانشین نخست وزیر خواهد بود، جای بنت را در سال ۲۰۲۳ خواهد گرفت.

در صورت تشکیل این کابینه، بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال قدرت را از دست خواهد داد و از صحنه قدرت سیاسی رژیم صهیونیستی کنار خواهد رفت.

ناتوانی در تشکیل دولت های ائتلافی و اختلاف های عمیق نزد احزاب در طول دو سال و نیم گذشته سبب شده رژیم صهیونیستی با چالش شدید سیاسی مواجه شود و گواه این بحران برگزاری چهار انتخابات پارلمانی در این طول این مدت بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید