حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درحال حاضر در کشور ۱۳ شهر در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارد و شهر آبی نداریم.

 آخرین جزئیات اعمال ممنوعیت ۵ روزه تردد بین استانی در کشور / جریمه سفر در تعطیلات چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح اعمال ممنوعیت تردد در تعطیلات پیش رو گفت: از امروز ۱۲ ظهر تا ۱۲ ظهر روز دوشنبه (۱۷ خرداد سال جاری) سفرهای بین استانی ممنوع است و این ممنوعیت بدون توجه به آن است که وضعیت بیماری یا اصطلاحا رنگ‌بندی در شهرها به چه شکل باشد.

وی درباره ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی بر اساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اظهار کرد: جریمه‌های یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی به ترتیب شامل این خودروها می‌شود. در طول این مدت ۵ روزه اگر ورود خودروهای غیربومی، پلاک‌های شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای زرد را داشته باشیم، ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ۱۳ شهر در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارد و شهر آبی نداریم.

سردار کمال هادیانفر رئس پلیس راهور ناجا نیز در گفتگو با صداوسیما اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد تردد بین شهرهای قرمز، نارنجی و زرد با محدودیت باشد.

وی تاکید کرد: محدودیت تردد شبانه نیز در تمام شهرها همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ادامه دارد.

سرهنگ امیدوار رئیس پلیس راه کشور نیز در همین راستا اعلام کرد: اجرای محدودیت‌ها به وسیله کنترل سامانه‌ای و با حضور همکاران بنده در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهایی که رنگ قرمز و نارنجی دارند، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها بیشتر بر محدودیت‌های استانی متمرکز است. در خصوص استان‌ها، تردد و محدودیت‌ها براساس وضعیت شهرهای استان و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا خواهد شد.

سرهنگ احمد شیرانی،  رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۷ خرداد)، محدودیت‌های تردد بین استان‌های سراسر کشور در تمام گروه های رنگ بندی قرمز، نارنجی و زرد اجرا می‌شود.

شیرانی بیان کرد: ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز در این طرح توسط دوربین های مکانیزه ثبت تخلف و تیم‌های استقراری و گشتی پلیس انجام می‌شود.

وی گفت: تیم‌های پلیس مطمئناً تذکر به رانندگان و توصیه به پرهیز از سفر را مجدداً به رانندگان اعلام می‌کنند و در صورت عدم انصراف راننده از سفر و اصرار راننده به ادامه مسیر، برابر مقررات نسبت به اعمال قانون راننده متخلف می‌کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا خاطرنشان کرد: میزان اعمال قانون در این طرح برای شهرهای گروه قرمز مبلغ یک میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی به میزان ۵۰۰ هزار تومان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید