باراک اوباما، رییس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت:پنج سال دیگر طول می‌کشد تا ما واقعا به جایی برسیم که مردم احساس کنند که بله اقتصاد دارد تکان می‌خورد و برای من کارکرد دارد.

اقداماتی که دولت بایدن اتخاذ می‌کند یک آزمون جالب خواهند بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت، جو بایدن کاری که دولت او آغاز کرد را به پایان می‌رساند و دونالد ترامپ از ثبات اقتصادی که دولت او ایجاد کرد بهره برد.

به نقل از پایگاه آکسیوس، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در این مصاحبه به پادکست "ازرا کلین شو" متعلق به نیویورک تایمز گفت، در پی بحران مالی سال ۲۰۰۸ "دشوار است که تنها تاکید کنیم وام‌های نجات بانکی چطور همه از جمله من را خشمگین ساختند"؛ چیزی که به گفته او محرک یک "بازیابی اقتصادی طولانی مدت آهسته" شد.

اوباما به ازرا کلین، مجری این مصاحبه گفت: اگرچه اقتصاد به لحاظ فنی سریعا بازیابی می‌شود، پنج سال دیگر طول می‌کشد تا ما واقعا به جایی برسیم که مردم احساس کنند که بله اقتصاد دارد تکان می‌خورد و برای من کارکرد دارد.

وی افزود: بگذارید بگویم یک دموکرات مثل جو بایدن یا هیلاری کلینتون فورال جانشین من شده بود و اقتصاد به ناگهان نرخ بیکاری سه درصدی دارد، من فکر می‌کنم در آن صورت ما این احساس را جا انداخته بودیم که "اوه این سیاستهایی که اوباما اجرا کرد موثر بودند."

رئیس جمهور اسبق آمریکا ادامه داد: این حقیقت که ترامپ اساسا تداوم سیاستهای ما را مختل می‌کند اما همچنان از ثبات و رشد اقتصادی ایجاد شده از سوی ما بهره می برد به این معنی است که مردم اطمینان ندارند. خب چه عجیب، نرخ بیکاری در ریاست جمهوری ترامپ ۳.۵ درصد است.

اوباما در ادامه درباره دولت جو بایدن گفت:  چیزی که ما اکنون داریم می بینیم این است که جو و دولت او اساسا دارند کار را تمام می کنند. او اضافه کرد، اقداماتی که دولت او دارد اتخاذ می کند یک آزمون جالب خواهند بود.

رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: ۹۰ درصد افرادی که آنجا در دولت من بودند، دارند سیاستهایی که ما درباره شان حرف زدیم را ادامه داده و تقویت می‌کنند، چه در ارتباط با قانون مراقبت قابل استطاعت باشد یا درباره دستور کار تغییرات آب و هوایی و توافق آب و هوایی پاریس. آنها همچنین به دنبال این هستند که چطور ما نردبان‌های تحرک از طریق چیزهایی مثل کالجهای گروهی را ارتقا دهیم.

اوباما گفت که معتقد است، بایدن در قطع کردن فضای قطبی شده سیاسی فعلی که در جریانش جمهوریخواهان سنا یک کمیسیون دو حزبی برای تحقیق در خصوص اغتشاش ماه ژانویه در کنگره را بلوکه می کنند و ایالتهای تحت رهبری جمهوری‌خواهان در ضمن مقاومت دموکرات‌ها و گروه‌های حقوق بشری به دنبال محدودسازی قوانین رای گیری هستند "تاثیرگذار خواهد بود".

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید