۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 55257672

کیک هلو از کیک‌های خوشمزه و خوش طعم است، در این مطلب طرز تهیه کیک هلو و فوت و فن‌های پخت آن را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کیک هلو خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند. کیک هلو یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که پخت آن با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان رونق می‌گیرد. استفاده از هلوی تازه در ترکیبات این کیک علاوه‌بر خواص بی‌نظیر هلو سبب می‌شود کیکی لطیف، خوشبو و خوش‌طعم داشته باشید.

اگر خواهان یک عصرانه عالی همراه با چای هستید، کیک هلو پیشنهاد ویژه ما به شماست که دستور پخت آن در ادامه این مطلب می‌توانید بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کیک هلو:

تخم مرغ درشت: ۲ عدد
کره گیاهی: ۱۰۰ گرم
آرد: یک و نیم پیمانه
شکر: یک پیمانه
پوره هلو: یک پیمانه
پکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری سرخالی
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری

قبل از تهیه هر نوع کیک و شیرینی باید این نکات را درمورد مواد اولیه رعایت کنید تا نتیجه مطلوب‌تری بگیرید:

۱- برای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.
 
۲- معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ذکر شده، ممکن است در فر شما با این دما و مدت زمان نتیجه مطلوبی حاصل نشود. البته نگران این موضوع نباشید. با چندبار استفاده از فر متوجه می‌شوید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسب است.

با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً درجه حرارتی که در دستورها گفته می‌شود، بر مبنای فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می‌کنید، دما را بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بیش‌تر بگذارید. اما دمایی که گفته می‌شود، باز هم به فر شما بستگی دارد. باید قلق فر دست‌تان بیاید. با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد.

همیشه وقتی مواد اولیه را آماده کردید و روی میز کار قرار دادید، قبل از شروع به کار فر را روشن کنید؛ چون برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا موقعی که خواستید کیک را در فر بگذارید، فر کاملاً گرم شده باشد. 

۳- سعی کنید یک ترازوی دیجیتال و پیمانه‌های استاندارد آشپزی تهیه کنید؛ زیرا در تهیه کیک و شیرینی اندازه‌های دقیق مواد اولیه بسیار مهم است.

۴- همیشه زمان به هم زدن تخم‌مرغ چندین بار هم‌زن را خاموش کنید و اطراف ظرف را با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزید تا ذره‌ای از تخم‌مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشد. در غیر این صورت با وجود اینکه از وانیل و یا اسانس استفاده می‌کنید، باز هم کیک بوی تخم‌مرغ می‌گیرد.

۵- همیشه برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک دیگر مثل پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می‌شود. درنتیجه بافت کیک شما بهتر می‌شود. نکته مهم دیگری که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیادتر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید.

اگر دیدید مواد کیک درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد کیک هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۶- یک نکته خیلی مهم که در پخت انواع کیک باید رعایت کنید، این است که در فر را قبل از ۳۰ دقیقه به هیچ عنوان باز نکنید. اگر این کار انجام دهید، تمام زحمات شما هدر می‌رود؛ زیرا کیک شما پف نمی‌کند. 

۷-در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. همیشه باید قالبی را انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را در آن ریختید، یک‌سوم قالب شما خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید بار اول متوجه نشوید چه قالبی مناسب است. باید چند بار کیک درست کنید تا چشم شما به اندازه‌ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید.

۸- وقتی می‌خواهید کیک را در قالب بریزید، از وسط بریزید. بعد به اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را طوری در قالب بریزید که مواد به صورت یک‌نواخت همه جا پخش شود. 

۹- نکته مهم دیگر در پخت کیک انتخاب جنس قالب است. قالب‌های متنوع و گران‌قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید قالب مراجعه می‌کنید، باتوجه به تنوع ممکن است در انتخاب قالب سردرگم شوید. یکی از بهترین قالب‌ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب‌ها قیمت مناسبی هم دارد، قالب‌های گالوانیزه است که معمولاً می‌توانید آن‌ها را از همه لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. این قالب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف موجودند. 

طرز تهیه کیک هلو | عصرانه‌ای دلچسب و خوش‌عطر

طرز تهیه کیک هلو:

ابتدا هلو را پوست کنید و هسته آن را بیرون بیاورید. سپس تکه‌های هلو را در پارچ مخلوط‌کن بریزید و چند ثانیه بزنید تا پوره شود. قبل از اینکه شروع به پخت کیک کنید، تخم مرغ و کره را پانزده دقیقه قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملاً داغ و آماده باشد. در مرحله بعد کره را داخل یک ظرف گود مناسب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. ابتدا با دور کند همزن کره و شکر را بزنید و بعد از دو دقیقه دور همزن را زیاد کنید و آنقدر بزنید تا مایع شفاف و کرم رنگی به دست بیاید. سپس تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و سه دقیقه دیگر با دور تند همزن مواد را هم بزنید. همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. 

آرد، پکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس طی سه مرحله آرد را به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملاً در مواد کیک حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. در مرحله آخر پوره هلو را اضافه کنید و با لیسک از یک جهت خوب هم بزنید. قالب مورد نظرتان را با کره چرب کنید و روی آن کمی آرد بپاشید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چندبار به کف میز بکوبید تا هوای اضافه از آن خارج شود. سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار بدهید.

نکات مهم

۱ ـ برای چرب کردن قالب حتماً از کره به جای روغن استفاده کنید. اگر بعد از مالیدن کره روی سطح قالب آرد نپاشید، کیک شما به اندازه کافی پف نمی‌کند.

۲ ـ برای تهیه این کیک بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید.

۳ ـ بعد از اینکه کیک پخت، خنک شد و آن را از قالب خارج کردید، می‌توانید روی آن مارمالاد هلو بریزید و نوش جان کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید