امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه با عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر لیبی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار ماکرون با نخست‌وزیر لیبی

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشت: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در دیدار با عبدالحمید دبیبه نخست وزیر لیبی در پاریس بر پایان دخالت و خروج نیروهای خارجی از این کشور تاکید کرد.

مکرون روز سه شنبه با تمرکز بر راه های حمایت از انتقال قدرت و ثبات بیشتر در لیبی با دبیبه دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهوری فرانسه گفت: باید دخالت خارجی را متوقف کنیم که این اقدام شامل عقب نشینی تمام نیروهای مزدور خارجی از خاک لیبی می شود.

وی در سخنان خود مدعی شد که این نیروها از کشورهای روسیه، ترکیه و سوریه هستند.

دبیبه در این دیدار از حمایت فرانسه تقدیر کرد و وعده داد که تمام تمرکزها را بر روی یک اقدام موثر در راستای سازماندهی انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه در پایان سال بگذارد.

به نوشته خبرگزاری اسوشیتدپرس، آلمان و سازمان ملل قرار است این ماه میزبان یک کنفرانس با موضوع لیبی در برلین باشند که هدف آن گردهمایی قدرت های دارای منافع در لیبی و دولت انتقالی است. مسائل مورد بررسی در کنفرانس مورخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر) شامل گفتگوها درباره آمادگی برای برگزاری انتخابات در ماه دسامبر (آذر- دی) و خروج نیروهای خارجی از لیبی می شود.

نشست برلین در سطح وزیران خارجه برگزار خواهد شد و به نوعی پیرو کنفرانس ژانویه ۲۰۲۰ است که در آن رهبران دنیا بر سر احترام به تحریم تسلیحاتی لیبی توافق کردند.

کشورهای درگیر در روند تحولات و کنفرانس های مرتبط با لیبی ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همراه با ترکیه، ایتالیا و امارات هستند. وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که کنفرانس برلین به عنوان اولین رویدادی است که دولت انتقالی لیبی به عنوان نماینده کشور در آن حاضر می شود.

در این بیانیه آمده است که تمرکز اصلی بر روی آمادگی برای برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر (۳ دی) و خروج نیروهای خارجی از لیبی است. به علاوه گام ها به سمت ایجاد نیروهای امنیتی متحد لیبی مورد گفتگو قرار می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید