معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت واکسیناسیون معلم‌ها مدارس کشور به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

شرط بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز (یازدهم خرداد) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واکسیناسیون معلم ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: بر اساس مصوبات این ستاد باید کار واکسیناسیون معلم ها یک ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام شود که در صورت تحقق این امر مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

 احمدی لاشکی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون یک میلیون معلم که عدد کمی هم نیست، تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید قطعی شود، بازگشایی مدارس در مهر ماه به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: تا این لحظه در هیچ کشوری واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال تجویز و انجام نشده، لذا تا زمان تجویز احتمالی واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال، مدارس در صورت واکسیناسیون معلم ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نظر گرفتن نکاتی مثل زدن ماسک، رعایت حداقل تعداد دانش‌آموز در یک کلاس، تهویه کلاس درس و ... به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

 وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلم‌ها، اظهار کرد: هم اکنون دولت لایحه طرح رتبه بندی معلم ها را به مجلس داده که پس از اعلام وصول مجلس، کلیات طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و روز گذشته هم ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس برای رسیدگی خارج از نوبت به این طرح امضا جمع کردند.

 احمدی لاشکی ادامه داد: احتمالا طرح رتبه بندی معلم ها هفته آینده در مجلس رای خواهد گرفت و روند قانونی اجرای طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

 این مسئول ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت آموزش و پرورش این است که طرح رتبه بندی معلم ها در همین دولت بر اساس آنچه وعده شده ابلاغ شود.

 وی در ادامه اشاره ای هم به دلایل برگزاری حضوری آزمون های پایه دوازدهم و نهم داشت و گفت: اصرار آموزش و پرورش بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری به این دلیل بود که نمی توانستیم از هیچ طریقی از سلامت امتحانات مطمئن شویم، چون امکان نظارت بر نحوه امتحان دادن دانش آموزان در شیوه مجازی وجود نداشت.

۴۷۲۳۱

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید