خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال، تصویری از خود و پسرش را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

شباهت جالب خداداد عزیزی و پسرش / عکس

به گزارش سلام نو، خداداد عزیزی ستاره سابق تیم ملی عکسی در صحفه شخصی اش از فرزندش امیرحسین را منتشر کرد و نوشت کپی برابر اصل.

خداد عزیزی با اینکه سال هاست متاهل است و دو فرزند نیز دارد ولی عکسی از همسر وی هیچگاه منتشر نشده است. او دارای یک دختر به نام فاطمه و یک پسر به نام امیرحسین است.

خداداد عزیزی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۰ – فریمان) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است.

عکس بازیگران

او ۴۷ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده و ۱۱ گل نیز به ثمر رسانده‌است. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان بازیکن برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا و در همان سال به عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ داشت.

او متولد روستای چشمه ایلخی از توابع فریمان در استان خراسان رضوی است که همراه خانواده‌اش در سن شش سالگی به مشهد مهاجرت کرد. خداداد در محله کوی رضائیه مشهدزندگی می‌کرد. در کودکی با کفشهای لنگه به لنگه فوتبال بازی می‌کرد. در سن ۱۴ سالگی به همراه برادرش به کار بنایی می‌پرداخت تا هزینه زندگی خود را تأمین کند؛ و سرانجام مادرش را به دلیل عدم توانایی مالی برای درمان سرطان در سال ۶۹ از دست داد. او دارای یک دختر به نام فاطمه و یک پسر به نام امیرحسین است.

همسر خداداد عزیزی

خداد عزیزی با اینکه سالهاست متاهل است و دو فرزند نیز دارد ولی عکسی از همسر وی هیچگاه منتشر نشده است و اطلاعات زیادی در مورد ازدواجش وجود ندارد. البته برخی رسانه از خانمی داخل عکس قدیمی زیر به عنوان همسر خداداد معرفی کردند که این خبر درست نیست!

شباهت جالب خداداد عزیزی و پسرش / عکس

آغاز زندگی فوتبالی (بازیکنی)

عزیزی فوتبال حرفه‌ای را با تیم ابومسلم آغاز کرد، در سال ۱۳۷۱ برای گذراندن سربازی به فتح تهران پیوست. از سال ۱۳۷۴ به بهمن پیوست در سال ۱۳۷۵ به عنوان بازیکن کمکی برای پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرد و پس از درخشش در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ و انتخاب به عنوان ارزشمندترین بازیکن این مسابقات و چندی بعد کسب عنوان بهترین بازیکن سال کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم فوتبال کلن در دسته اول بوندس لیگا آلمان پیوست.

در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ خداداد ۲۵ ساله بالاخره به قله فوتبال خود رسید. وقتی با علی دایی یک زوج رویایی تشکیل داد و معمار پیروزی ۳- صفر بر عربستان و ۶-۲ بر کره جنوبی شد. گلی که او با دریبل سه بازیکن به عربستان زد از آن لحظت خوش تاریخ فوتبال ماست.

تاثیر عزیزی در آن مسابقات به حدی بود که همان سال به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد. آن تیم به مسابقات انتخابی جام جهانی رفت اما یک اتفاق عجیب در این تیم افتاد. مایلی کهن سرمربی تیم با بهانه های باورنکردنی عزیزی را از ترکیب بیرون می گذاشت و مدیرروستا را به او ترجیح می داد! انتقادات سخت رسانه ها نیز فایده ای نداشت و مرد سال آسیا چندین بازی را روی نیمکت نشست.

شباهت جالب خداداد عزیزی و پسرش / عکس

با برکناری مایلی کهن پس از شکست از قطر و حضور ویرا، عزیزی جایگاه خود را به عنوان مکمل دایی پس گرفت. در بازی پلی آف برابر ژاپن او فوق العاده بودو یک گل زد و یک پاس گل داد اما کار آن تیم به بازی مشهور ملبورن رسید و در آنجا بود که عزیزی ناگهان بزرگترین قهرمان ورزشی کشور شد. وقتی روی پاس علی دایی در رویارویی با بوسنیچ با ضربه ای فنی گل صعود ایران را به ثمر رساند تا شعار خداداد عزیزی داروی هر مریضی شکل بگیرد.

خداداد این دوران در کنار عابدزاده و جلوتر از دایی، محبوبترین ورزشکار ایران بود. در جام جهانی، عزیزی در حد انتظار ظاهر شد، به خصوص در بازی با یوگسلاوی که با تکنیک خود بارها هافبک های حریف را از بازی خارج کرد. او در این سال ها در کلن آلمان بازی می کند اما مشاجره اش با سرمربی سرشناس تیم و نزاعش با یک طرفدار، پرونده او را در آلمان می بندد. او سال بعد در بازی دوستانه با آمریکا یک بار دیگر تکنیک خود را با گذشتن از سه آمریکایی غول پیکر و ارسال پاسی که توسط مهدوی کیا به گل تبدیل شد به نمایش می گذارد.

او در سال ۱۹۹۷ به تیم منتخب آسیا دعوت شد تا در مقابل منتخب جهان قرار بگیرد. منتخب آسیا در این بازی پنج بر سه شکست خورد، اما عزیزی یکی از گل‌های آسیا را به ثمر رساند.

خداداد تا سال ۲۰۰۰ در کلن بازی کرد و پس از آن یک فصل در سن‌خوزه ارث‌کوئیکز در ام‌ال اس لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکای شمالی و یک فصل در النصر در لیگ امارات بازی کرد و در سال ۱۳۸۰ در بازگشت به ایران به تیم پاس تهران پیوست. اختلاف او با میروسلاو بلاژویچ سرمربی تیم ملی باعث شد تا از ترکیب تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کنار گذاشته شود.

عزیزی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب تیم ملی چند بار به میدان رفت و در بازی سرنوشت ساز ایران و قطر در قطر، گل پیروزی ایران را به ثمر رساند.

او پس از آن در سال ۱۳۸۴ برای تیم دسته اولی عقاب و در نیم‌فصل دوم لیگ ۸۵–۱۳۸۴ برای تیم راه‌آهن توپ زد و پس از آن از بازیکنی فوتبال خداحافظی کرد.

شباهت جالب خداداد عزیزی و پسرش / عکس

زندگی فوتبالی (مربیگری)

عزیزی پس از خداحافظی از فوتبال توسط تیم ابومسلم به عنوان رئیس سازمان فوتبال انتخاب شد و بعد به مربیگری و در نهایت سرمربیگری تیم رسید، اما اختلافات او با مدیران باشگاه، صراحت لهجه و نتایج ضعیف تیم موجب شد تا در ابتدای لیگ ۸۶ از سرمربیگری تیم اخراج شود. یکی از عجیب‌ترین اقدامات او در دوران هدایت ابومسلم بیرون آوردن یکی از بازیکنان از ترکیب و ده‌نفره کردن تیم بود.

عزیزی در همان سال در اولین دوره المپیاد ایرانیان دوباره به زمین چمن بازگشت و به عنوان کاپیتان تیم استان خراسان رضوی برای این تیم به میدان رفت.

او پس از آن مدیر فنی تیم دسته اولی پیام خراسان شد و توانست این تیم را به لیگ برتر کشور بیاورد، او در هفته‌های آغازین فصل ۸۷–۸۸ مربیگری این تیم را برعهده داشت که به دلیل مشکلات مالی تیم از فعالیت خود کناره گرفت.

در بازی با تیم ملی استرالیا، پس از یک ماراتن طولانی برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ فرانسه، خداداد عزیزی برای تیم ملی ایران گلزنی کرد (یک گل در بازی رفت و یک گل در بازی برگشت) و از آن تاریخ به بعد لقب غزال تیزپای آسیا را گرفت. هرچند که نتیجه بازی ۸ آذر ۱۳۷۶ خورشیدی با تساوی ۲–۲ خاتمه یافت، ولی به علت صعود تیم ایران به جام جهانی برای خیلی از ایرانی‌ها از برد شیرین‌تر بود و باعث شادی و پایکوبی در سطح شهرهای ایران شد.

ماجرای درگیری هایش با علی دایی :

بعضی از رسانه ها از قول خود خداد عزیزی در مورد درگیری هایش با علی دایی این چنین نوشتن :

«یک بار سر یک نوار کاست بود که سه روز یک نوار کاست ترکی توی ماشین بود در آمریکا که من شکوندم و انداختم بیرون، علی گفت چرا این کار رو کردی؟ گفتم بابا فقط تو که توی این اتوبوس نیستی ما هم هستیم. اون گفت تو غلط کردی شکوندی، من هم گفتم خودت غلط کردی در همین حد … بعد هم بازی با استرالیا که سر ناهار نشسته بودیم.

یک روز قبل از بازی بود. سر ناهار دور یک میز بودیم که ما داشتیم می خندیدیم. این ور میز دادرس و احمدرضا عابدزاده و بزرگان بودند و ما لات و لوت ها این ور نشسته بودیم. نمی دونم چی شد که من یهو بلند خندیدم، پشتم هم به آنها بود. علی دایی گفت: «تیمی که صاحب نداره همینه و هر کی دلش بخواد بلند بلند می خنده. اصلا یعنی چی؟»

برگشتم گفتم علی با منی؟ گفت آره با توام. گفتم: «تو چی کاره تیمی؟ رئیس فدراسیونی؟ سرپرستی؟ کاپیتانی؟ به تو چه ربطی داره؟» گفت: «به خودت چه ربطی داره.» یک دعوای لفظی پیش اومد که یک هسته زیتون سمتم پرت کرد، من هم بشقاب دستم بود که بچه ها از دستم گرفتند. من او روز می خواستم بهش بگم که تمام اینایی که اینجا نشسته اند برای خودشون کسی هستند اما تو فکر نکن کسی هستی که دور برداری. اگر تو علی دایی هستی من هم خداداد عزیزی هستم. اگر این بحث ها هست من و تو کنار هم می ایستیم ببینیم کی رو می شناسند. فرداشم ما رو آشتی دادند که فرداش هم پاس گل داد که البته فکر می کنم اگر اون بازی برگرده علی دیگه هیچ وقت اون پاس گل رو هم نمی ده.

شباهت جالب خداداد عزیزی و پسرش / عکس

ماجرای قلیان کشیدن فوتبالیست‌ها

وی در گفتگویی اعلام کرد: «اغلب فوتبالیست‌های جوان قلیان می‌کشند. منتهی توصیه بنده این است که این کار را در آخر شب بکنند و تا صبح و ساعت ۴ بامداد دنبال قلیان کشیدن نباشند!». او مصرف دخانیات را امری شخصی معرفی کرده است که ربطی به کسی ندارد… وی همچنین مدعی شد که: «از سال ۸۴ بطور مرتب قلیان می‌کشم»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید