سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا گفت: در ممنوعیت های تردد در تعطیلات خرداد تهران، کرج، ورامین دماوند، اسلامشهر، یکپارچه دیده شده است.

توضیحات پلیس درباره ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا توضیحاتی درباره ممنوعیت تردد در تعطیلات پیش رو ارایه کرد.

سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تدبیری اندیشیده شد با توجه به اینکه بیماری رو به کاهش است در ایام تعطیلات پایانی هفته که غالبا پیوسته است اعمال محدودیت ویژه اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده در ایام عید فطر ادامه داد: این ممنوعیت ها و کاهش ترددها در کاهش بیماری اثربخش بود.
رییس پلیس راهور ناجا درباره تعطیلات پایان هفته گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه دوازدهم خرداد تا ۱۷ خردادماه محدودیت تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و همچنین بین استانی اجرا شود. همچنین ممنوعیت تردد بین استانی بدون رنگ بندی است.
سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: در این تعطیلات استثنائا محدودیت تردد در شهرهای زرد نیز علاوه بر شهرهای نارنجی و قرمز اعمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۱ شهر زرد داریم، گفت: در این تعطیلات تردد به شهرهای زرد نیز ممنوع بوده و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ شهر قرمز که اغلب در حاشیه جنوبی کشور هستند ۲۱۳ شهر نارنجی و ‌۲۲۱ شهر در وضعیت زرد داریم. همچنین محدودیت در مراکز استانها نیز اعمال می‌شود.
وی با اشاره به حضور نیروهای راهور در راستای اجرای محدودیت‌ها برای کاهش بیماری کرونا در این مدت گفت: در مجموع ۸۰۰ هزار ساعت نفر در حوزه منع تردد در این مدت فعالیت داشتند و تمام شهرها قرمز و نارنجی مشمول این منع تردد بوده اند مضاف بر این محدودیت، منع تردد شبانه از ۲۲ تا ۳ بامداد با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در سراسر کشور ساری و جاری است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای دارای محدودیت و رنگ بندی و مراکز استان بدون رنگ بندی ممنوع و مشمول جریمه است همچنین ورود خودروهای غیر بومی به مراکز استانها و شهرهای دارای رنگ بندی و مراکز استان بدون رنگ بندی ممنوع و مشمول جریمه است. ورود پلاک بومی به شهرهای دارای وضعیت نیز آزاد است و محدودیتی برای آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: همچنین تهران، کرج، ورامین دماوند، اسلامشهر، یکپارچه دیده شده است.
وی درباره صدور مجوز تردد توسط فرمانداری ها گفت: به فرمانداری ها تاکید شده که از صدور مجوز خودداری کنند اما اگر کسی دارای مجوز از فرمانداری باشد تردد بلامانع است البته مردم می تواند از ناوگان عمومی برای سفرهای ضروری استفاده کنند.
او تاکید کرد: از فردا نیز نیروها در ۲۵۰۰ نقطه دیگر از کشور استقرار خواهیم داشت. همچنین ۸۹۰۰ نفر از همکاران ما در این طرح حضور دارند.
وی تصریح کرد: بعد از روز ۱۷ خرداد نیز استقرار ما در شهرهای نارنجی و قرمز بوده و محدودیت شبانه ادامه دار خواهد بود.
سردار هادیان فر تصریح کرد: از مردم و همراهی آنها در پرهیز از سفر غیرضروری تشکر می‌کنم و همچنین از تلاش همکاران مان که در شرایط گرما و خاص به صورت ۲۴ ساعته انجام وظیفه می کنند نیز تشکر و قدردانی می کنم.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید