چند روز بعد از آنکه رییس اسبق سرویس اطلاعات خارجی اوکراین در مصر غرق شد، جسد بی‌جان سفیر این کشور در یکی از جزایر توریستی تایلند پیدا شد.

۲ شخصیت سیاسی و امنیتی اوکراین در خارج از این کشور به شکل مرموزی جان باختند

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، ۲ شخصیت سیاسی و امنیتی اوکراینی در فاصله زمانی چند روز در ۲ نقطه مختلف جهان از پا درآمدند.

چند روز بعد از آنکه رئیس اسبق سرویس اطلاعات خارجی اوکراین در مصر غرق شد، جسد بی‌جان سفیر این کشور در یکی از جزایر توریستی تایلند پیدا شد.

رسانه‌های مصری خبر دادند، ویکتور گازد رئیس اسبق سرویس اطلاعات خارجی اوکراین روز ۲۸ مه ۲۰۲۱ حین غواصی در جنوب سینا جان خود را از دست داد.

این رسانه‌ها به نقل از بیانیه دادستانی مصر نوشتند، تحقیقات انجام‌گرفته از همراهان این فرد نشان می‌دهد او در حال غواصی در عمق ۴۰ متری بوده که ناگهان و به سرعت به سطح می‌آید و این باعث مشکلات شدید تنفسی در او می‌شود.

چنان‌که اطرافیان ویکتور گازد بازگو می‌کنند، گرچه او در حین رسیدن به سطح زنده بوده و توانسته‌اند به ساحل منتقلش کنند و به او امداد برسانند، اما پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته مسئولان مصری، سفارت اوکراین در قاهره در جریان کامل تحقیقات پزشکی قانونی قرار گرفته است.

از سویی چند روز بعد از آن حادثه نیز جسد بی‌جان سفیر اوکراین در یکی جزایر توریستی تایلند پیدا شد.

پلیس حاضر نشده علت مرگ این دیپلمات ارشد اوکراینی را اعلام کند، اما تاکید کرده در تحقیقات اولیه هیچ نوع نشانه‌ای دال بر وقوع تهاجم یا اعمال خشونت پیدا نشده است.

پسر سفیر که در زمان حادثه همراه او در همان اتاق بوده به پلیس می‌گوید: پدرم ساعت ۱۱ شب به رختخواب رفت، اما ساعت چهار و ۳۰ دقیقه صبح در حالی که به شدت استفراغ می‌کرد از خواب بیدار شد و بعد از دقایقی از هوش رفت.

گفته می‌شود این دیپلمات بیش از یک دهه از عمر خود را در تایلند سپری و مدارج ترقی را در نمایندگی کشورش در بانکوک سپری کرده بود.

جالب‌تر اینکه او نیز همانند مدیر سابق سرویس اطلاعات به شنا علاقه زیادی داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید