سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده صلح افغانستان، از آغاز مذاکرات صلح میان گروه طالبان و نمایندگان کابل از امروز در دوحه قطر خبر داد.

ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان با طالبان از امروز در قطر

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ایندیپندنت نوشت: «احمد نادر نادری» سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده صلح افغانستان، اعلام کرده است که مذاکرات صلح بین گروه طالبان و نمایندگان کابل امروز سه‌شنبه (اول ژوئن) در دوحه از سر گرفته می‌شود.

مذاکرات صلح در حالی از سر گرفته می‌شود که دولت افغانستان نیز در آخرین مراحل ایجاد شورای عالی دولت قرار دارد که انتظار می‌رود نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم نقشه‌ راه آینده کشور ایفا کند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرده که این نهاد تا آخر هفته تشکیل خواهد شد و بسیاری از رهبران عالی‌رتبه کشور از جمله چهار زن عضو آن خواهند بود.

گروه طالبان هشدار داده است که تا زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از کشور در نشست صلح شرکت نمی‌کند اما بسیاری آن را روش طالبان برای خرید زمان و آمادگی برای حملات بیشتر علیه دولت مرکزی این کشور قلمداد می‌کنند.

آمریکا روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ را آخرین مهلت حضور نیروهایش در افغانستان تعیین کرده و تلاش‌ها در جریان است تا آن زمان دو طرف به تفاهم برسند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید