گرامی مقدم ادامه داد: ما اصلاح‌طلبان اگر خواهان عمل به اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه هستیم باید از هر گفت‌وگویی استقبال کنیم. این که جبهه اصلاح‌طلبان در را به روی نامزدی که درخواست ارائه برنامه‌هایش به این جبهه را دارد ببندند، اصلاح‌طلبانه نیست و به نظرم اصلاح‌طلبان این اقدام را انجام ندهند و شنوای برنامه‌های مهرعلیزاده و همتی باشند.

به نظرم اصلاح‌طلبان شنوای برنامه‌های مهرعلیزاده و همتی خواهند بود / برای جامعه پذیرفتنی نیست که اصلاح‌طلبی درخواست دهد برنامه‌هایش شنیده شود ولی جبهه این درخواست را نپذیرد

سلام نو سرویس سیاسی: محسن مهرعلیزاده به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات درخواست رسمی خود را برای ارائه برنامه به جبهه اصلاحات ارائه کرده است. عبدالناصر همتی نیز در توییت‌ها و دیگر مواضعی که گرفته به طور ضمنی خود را نماینده نامزدهای حذف شده دانسته و پالس‌هایی را به جبهه اصلاحات فرستاده است.

از طرفی بخشی از چهره‌های فعال در ستاد هر مهرعلیزاده و همتی نیز اصلاح‌طلبانی شناخته شده هستند. علی تاجرنیا، عضو ارشد حزب اتحاد ملت، به عنوان نماینده مهرعلیزاده به صداوسیما رفت، اما از ورودش به سازمان جلوگیری شد. بخشی از روسای ستاد مرکزی و ستادهای استانی همتی نیز عضو احزابی مثل ندای ایرانیان هستند.

با این همه برخی معتقدند با وجود گرایش‌های اصلاح‌طلبانه مهرعلیزاده و نزدیکی همتی به کارگزاران باز هم جبهه اصلاحات نباید شنونده برنامه و حامی آن‌ها باشد و باید به صورت قطعی و بی‌بازگشت اعلام کند که از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

با این وجود اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی به سلام نو می‌گوید که جبهه اصلاحات اهل گفت‌وگو است و نباید اسیر انفعال شود و باید حرف چهره‌هایی مثل همتی و مهرعلیزاده را بشنود، چناچه به نظر او چنین نیز خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شعار زنده باد مخالف من جریان اصلاحات گفت: نظر من این است که ما اصلاح‌طلبان اهل گفت‌وگو هستیم و باید از هر گفت‌وگویی استقبال کنیم.

وی ادامه داد: آقای محسن مهرعلیزاده یک نیروی اصلاح‌طلب است و حق دارد که تقاضای شنیدن حرف‌ها و برنامه‌هایش را به جبهه اصلاحات ارائه کند. چنان چه آقای عبدالناصر همتی نیز یک نیروی غیراصولگرای وابسته به اعتدالیون و اصلاح‌طلبان است که حق دارد از جبهه اصلاحات تقاضا کند حرف و برنامه‌های او را بشنوند.

گرامی مقدم ادامه داد: ما اصلاح‌طلبان اگر خواهان عمل به اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه  هستیم باید از هر گفت‌وگویی استقبال کنیم. این که جبهه اصلاح‌طلبان در را به روی نامزدی که درخواست ارائه برنامه‌هایش به این جبهه را دارد ببندند، اصلاح‌طلبانه نیست و به نظرم اصلاح‌طلبان این اقدام را انجام ندهند و شنوای برنامه‌های مهرعلیزاده و همتی باشند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: در غیراینصورت برای جامعه پذیرفتنی نیست که اصلاح‌طلبی درخواست دهد برنامه‌هایش شنیده شود ولی جبهه این درخواست را نپذیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با نقد رویکردهای انفعالی گفت: اصلاح‌طلبان باید فضای سیاسی را به صورت مستمر رصد کنند و بر اساس آن تصمیم بگیرند، چون من اساسا انفعال را به دور از سیاست می‌دانم. ما سیاستمداران گاهی فراموش می‌کنیم که روزنامه‌نگار نیستیم و مواضع روزنامه‌نگاری می‌گیریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که فضای انتخابات دست مردم است و ما باید با مردم حرکت کنیم. بین این هفت نفری که در حال رقابت هستند تاکنون آقای همتی توانسته توجه را به خود جلب کند، فردا شاید آقای مهر علیزاده چنین بکند و ما باید این مسائل را مدنظر قرار دهیم.

گرامی مقدم با اشاره به ضرورت رصد دقیق اوضاع سیاسی افزود: خردورزی و سیاستمداری حکم می‌کند که جبهه اصلاحات به دقت اوضاع را بررسی کند. من در جبهه هم مطرح کردم که نباید از مردم عقب بیافتیم و باید با مردم باشیم. مردم اگر از آقای همتی و مهرعلیزاده حمایت کردند، جبهه هم  باید در راستای منافع ملی اندیشه کند و از نامزدی حمایت کند که می‌تواند برنده انتخابات باشد.

وی با تاکید بر فعالیت حزب اعتماد ملی در چهارچوب جبهه اصلاحات ایران افزود: ما امیدواریم جبهه اصلاح‌طلبان در گام نخست انسجام خود را حفظ کند و در گام دوم تصمیمی درست، منطقی و در راستای منافع ملی بگیرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید