وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت کشورش از روسیه می‌خواهد برای کاهش تنش‌ در روابط دو کشور، اقدام به خارج کردن نام جمهوری چک از فهرست کشورهای "غیردوست" کند.

جمهوری چک خواستار حذف نامش از فهرست کشورهای "غیر دوست" روسیه شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دولت مسکو ۱۴ مه سال جاری میلادی فهرست اولیه کشورهای غیردوست با روسیه را منتشر کرد که شامل جمهوری چک و آمریکا می‌شد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این فهرست در صورت نیاز مرتبا بازبینی و به‌روز رسانی می‌شود.

"جاکوب کولهانک"، وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت: بدون این اقدام به سختی بتوانیم به ارتباطات دیپلماتیک استاندارد و آغاز تامل درباره عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه بازگردیم. باید خاطرنشان کنم که ما اقدامات مربوط به ایجاد فهرست "کشورهای غیردوست با روسیه" را در تضاد با کنوانسیون وین درخصوص روابط دیپلماتیک می‌دانیم.

روابط میان پراگ و مسکو پس از آن خدشه‌دار شد که جمهوری چک سازمان اطلاعات روسیه را به دست داشتن در انفجارهای سال ۲۰۱۴ میلادی در یک انبار تسلیحاتی متهم کرد و ۱۸ کارمند سفارت روسیه را از کشور اخراج کرد. در واکنش، مسکو ۲۰ تن از دیپلمات‌های جمهوری چک را عناصر نامطلوب دانست و تاکید کرد که اتهامات وارد شده از سوی پراگ علیه روسیه بی‌اساس و دور از ذهن هستند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید