اغلب مردم فکر می کنند حشرات موذی و مزاحم فقط در مکان های کثیف و شهرهای پر ازدحام یافت می شوند اما میزان بروز آلودگی تختخواب ها به این حشرات در مناطق شهری سه برابر بیشتر از مناطق حومه شهر است.

در مورد حشرات موذی رختخواب (Bed Bugs)  بیشتر بدانید

به گزارش سلام نو، حشرات کوچک مزاحم که از خون انسان تغذیه می کنند، یک مشکل اساسی موقع خواب در رختخواب هستند. این انگل های خزنده اسرار زیادی دارند که قبلاً درباره آن ها نشنیده اید و احتمالا باعث تعجب شما خواهد شد.

۱. آن ها در هر جایی می توانند زندگی کنند

بیشتر افراد فکر می کنند، این حشرات مزاحم فقط در هتل ها و مسافر خانه ها زندگی می کنند. اما واقعیت این است که این حشرات می توانند در هر کجا رشد کنند. آپارتمان ها، بیمارستان ها، خوابگاه های کالج، خانه های خانوادگی، مدارس، ساختمان های اداری، قطارها، هواپیماها، اتوبوس ها، اتومبیل ها و تقریباً در هر مکانی که انسان ها در آن زندگی می کنند.

۲. این حشرات به پاکیزگی یا بهداشت شخصی اهمیتی نمی دهند

مردم اغلب می گویند: حشرات موذی و مزاحم فقط در مکان های کثیف، شهرهای پر ازدحام یا کشورهای جهان سوم یافت می شوند. این درست نیست، آن ها در همه شهرهای جهان یافت می شوند. در حقیقت، میزان بروز آلودگی تختخواب ها به این حشرات در مناطق شهری سه برابر بیشتر از مناطق حومه شهر است.

فرقی نمی کند که هر روز دوش بگیرید یا مرتباً لباس خود را بشویید. ممکن است این موجودات مزاحم بر روی لباس یا چمدان شما چسبیده باشند.

۳. این حشرات هیچ بیماری مضری را منتقل نمی کنند

بر خلاف پشه ها، مگس ها یا حشرات دیگر، حشرات مزاحم تختخوابی به جز اینکه خارش و برآمدگی های قرمز روی پوست، بیماری دیگری را پخش نمی کنند. با این حال، پزشکان گزارش می دهند که می توانند برخی از مشکلات روحی را ایجاد کنند.

گاهی افراد چنان دچار وسواس و ترس می شوند که نمی توانند هفته ها به خوبی بخوابند. گفته می شود که حشرات موذی درون تختخواب علائم آلرژی و آسم را تشدید می کنند.

۴. این حشرات همیشه شب ها بیرون نمی آیند

این حشرات مزاحم، موجودات شبانه نیستند. درست است که بیشتر افراد هنگام خواب شبانه از نیش های درون رختخواب شکایت می کنند، اما این بدان معنی نیست که این حشرات در طول روز شما را نیش نمی زنند.

این حشرات فرصت طلب و مشتاق خون هستند و اگر گرسنه باشند، در طول روز نیز بیرون می آیند و شما را گاز می گیرند. حتی گرمای بدن و دی اکسید کربنی که بازدم می کنیم برای آن ها جذاب است.

۵. حشرات مزاحم خواب، کارشناسان ارشد بیهوشی هستند

غالباً مردم تعجب می کنند که چرا نمی توانند لحظه گزش را حس کنند. بزاق این حشرات مانند یک بی حس کننده قوی عمل می کند. به افزایش جریان خون در منطقه کمک کرده و روند تغذیه را آرام و تقریبا بدون درد انجام می دهند.

پس از اتمام فرآیند تغذیه، به مدت ۵-۱۰ روز در مکان های مخفی پنهان می شوند تا خون را هضم کرده، جفت گیری و تخم گذاری کنند. همچنین، به طور معمول ۳ تا ۱۲ دقیقه تغذیه می کنند و هنگام تغذیه به شش برابر وزن خود افزایش می یابند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید