وزیر دفاع روسیه گفت: روسیه در پاسخ به اقدامات ناتو، ۲۰ واحد نظامی جدید در غرب کشور ایجاد می کند.

روسیه ۲۰ واحد نظامی جدید تاسیس می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت که روسیه در پاسخ به اقدامات ناتو تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۰ واحد نظامی جدید در غرب کشور ایجاد می کند.

شایگو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان امسال در حوزه نظامی غرب روسیه، ۲۰ واحد نظامی جدید تاسیس خواهد شد. 

وی تصریح کرد که این اقدامات در پاسخ به تحرکات نظامی ناتو به رهبری آمریکا صورت می گیرد که پروازهای هواپیماها و حضور ناوهای آنها در مجاورت مرزهای روسیه افزایش می یابد. 

وزیر دفاع روسیه گفت: اقدامات شرکای غربی سیستم امنیتی جهان را نابود می کند و ما را مجبور به اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با این اعمال می کند. 

وی افزود: ما همواره برای افزایش توانمندی رزمی ارتش روسیه تلاش می کنیم. 

شایگو خاطرنشان کرد که واحدهای نظامی جدید که در غرب روسیه ایجاد می شود، به انواع تسلیحات و ادوات نظامی پیشرفته مجهز خواهند شد. در سال جاری حدود ۲ هزار قبضه انواع تسلیحات پیشرفته در اختیار واحدهای نظامی غرب روسیه قرار خواهد گرفت.

به گفته وزیر دفاع روسیه، وضعیت در مسیر راهبردی غرب روسیه با افزایش تهدیدات نظامی همراه است. در هفت سال گذشته تراکم پروازهای هواپیماهای بمب افکن های راهبردی نیروی هوایی آمریکا در اروپا ۱۴ برابر شده است.

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و دو طرف همکاریهای خود را از سال ۲۰۱۴ با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین متوقف کرده و برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر هر سال چند رزمایش برگزار می کنند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید