معاون ستاد مقابله با کرونای تهران هشدار داد که بر خلاف انتظارمان روند کاهشی شیوع کرونا همچنان بسیار کند است.

روند کاهشی کرونا همچنان کند است / احتمال شیوع بیماری طی ۲ تا ۳ هفته آینده

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاون ستاد مقابله با کرونای تهران در برنامه «تهران ما سلامت» درباره روند کاهشی پیک چهارم کرونا، اظهار داشت: کاهش روند نزولی پیک چهارم کرونا که از ۱۰ فروردین سال جاری آغاز و در اردیبهشت به اوج رسید، بسیار کند است و بر خلاف انتظار که فکر می‌کردیم با سرعت شیب نزولی را طی می‌کند اما همچنان کاهشی بسیار کند دارد.

وی افزود: در اوج بیماری در پیک چهارم تا ۱۸۰۰ بستری داشتیم که این تعداد به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار در روز رسیده است. انتظار ما این است که این تعداد به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برسد. اگرچه در بیمارستان‌ها مشکلی برای بستری نداریم اما آنچه که مسلم است این است که تعداد بستری‌ها با روندی بسیار کند کاهش می‌یابد و بر اساس پیش بینی‌ها طی ۲ تا ۳ هفته آینده هم درگیر این پیک خواهیم بود.

معاون ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید کرد: روند درمان بیماران به دلیل مراقبت‌های خوب، مراجعه زودهنگام و کاهش تهاجمی ویروس به خوبی پیش می‌رود.

توکلی درباره انتشار این شایعات که دو سال پس از تزریق واکسن کرونا شخص می می‌رد و اینکه با شروع فصل گرم شیوع کرونا کم می‌شود، گفت: هیچ منبع رسمی و آگاهی هنوز این موارد را تایید نکرده است. آن چیزی که مشخص است این است که تزریق واکسن از بیماری شدید جلوگیری می‌کند و بر روی کاهش مرگ و میر تاثیر مثبت دارد.

وی افزود: تمام واکسن‌هایی که در کشور ما تزریق می‌شود بر پایه ویروس کشته شده تهیه شده و خطری برای انسان ندارد و فعال شدن مجدد بیماری را هم خیلی کند می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه وقتی زنجیره انتقال ویروس تسریع پیدا می‌کند، مستعد جهش می‌شود، گفت: جهش می‌تواند به سمت ضعیف شدن ویروس و یا قوی شدن آن برود. آن چیزی که شاهد هستیم تکثیر ویروس هندی بوده اما به شکل فراگیر و مستند نیست.

وی با اعلام اینکه پیک بعدی برای ما قابل پیش بینی نیست، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است هرچه رعایت پروتکل‌ها بیشتر باشد، مشکلات کمتر خواهند شد.

معاون ستاد مقابله با کرونای شهر تهران مهمترین استراتژی دولت سیزدهم در حوزه کرونا را مدیریت  و کمک به پوشش واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ان شاء الله بتوانیم در سال ۱۴۰۰ به پوشش واکسیناسیون قابل قبولی برسیم. در دنیا ثابت شده که پوشش سراسری واکسیناسیون به کاهش مرگ و میر کمک می‌کند. با واکسیناسیون سراسری تعداد موارد بروز بیماری به شدت کاهش می‌یابد و از لحاظ اپیدمیولوژیک بیماری به حالت آندمیک در می‌آید.

وی در واکنش به این موضوع که آیا ما نسبت به کشورهای دیگر در قعر جدول واکسیناسیون هستیم، اظهار داشت: این تفسیر قابل قبول نیست. باید به تحریم‌ها توجه کرد. بسیاری از کشورها به تعهدات خود عمل نکردند. اما در فاز تاخیری یک ماهه وارد مرحله واکسیناسیون با بهره مندی از واکسن تولید داخل می‌شویم که به شدت می‌تواند محیط را آرام کند و تمامی شایعات مبنی بر فوت پس از واکسیناسیون از بین می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید