۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 55257113

کره زمین سرشار از شگفتی‌ها است، اما بدون شک یکی از شگفتی‌هایی آن وجود نقاطی است که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید. در این مطلب، گزارشی از عجیبت ترین و ماورائی ‌ترین نقاط کرده زمین را برای شما گرد آورده‌ایم.

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

دری به سوی جهنم، ترکمنستان

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

این مکان ترسناک جایی است که کابوس ها از آن ساخته شده اند. شکافی آتشین و بزرگ که سوراخی در زمین ایجاد کرده است. دهانه گازی دروازا یا دری به سوی جهنم در سال ۱۹۷۱ به وجود آمد. مهندسان در حال حفاری یک میدان گاز طبیعی در صحرای شمال ترکمنستان بودند که بخشی از آن در غار زیرزمینی فرو ریخت. برای جلوگیری از انتشار گازها روشن شد و دهها سال است که در حال سوختن است و خاموشی را از یاد برده است.

سرهای جزیره ایستر، شیلی

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

این مردم راپانویی بودند که حدود ۹۰۰ سال پیش هزاران غول سنگی معروف به موآی را ساختند و برپا کردند. اما هیچ کس واقعا نمی داند که چگونه توانسته اند مجسمه های ۴۰ فوت قد (۱۲ متر) را که هر کدام حدود ۱۴ تن وزن دارند را به محل خود منتقل کنند یا اینکه چرا اصلا باقی مانده ای از آن ها وجود ندارد. یک نظریه رایج این است که پولنیزی های باستان با استفاده از سکوهای سنگی آنها را از معادن خارج می کردند و آنها را برای علامت گذاری منابع آب شیرین قرار می دادند. اجساد مجسمه ها دفن می شوند تا فقط سرها را در معرض دید بگذارند.

موئیراکی، نیوزیلند

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

افسانه مائوری باستان می گوید این تخته سنگ ها کدو یا ظرف غذایی هستند که از لاشه قایق، قایقرانی که اجداد آنها را به جزیره جنوبی نیوزیلند آورده است، در ساحل شسته شده اند. نظریه دیگری نشان می دهد که آنها آثار بیگانه هستند. زمین شناسی می گوید که آنها در حدود ۶۵ میلیون سال پیش در کف دریا تشکیل شده اند و در نهایت ساحل کوکوهه را به عنوان خانه خود انتخاب کردند.

تئوتی هاکان، مکزیک

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

هیچ کس نمی داند چه کسی این شهر گسترده و پیچیده هرمی را ساخته و یا در آن ساکن بوده است. اعتقاد بر این است که حدود ۱۴۰۰ سال پیش از آن خارج شده اند. این منطقه، با مساحت حدود هشت مایل مربع (۲۰ مترمربع) ، بعدا یک مکان زیارتی برای آزتک ها بود که نام آن را تئوتی هاکان گذاشتند. بقایای ساختمان های آپارتمان مانند نشان می دهد که حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر در اینجا زندگی می کردند و در معابد متصل به "خیابان مردگان" پرستش می کرده اند.

دریاچه آبراهام، آلبرتا، کانادا

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

در بیشتر فصول سال، این مخزن در غرب آلبرتا آبی زیبا و دیدنی است که از کوههای راک کانادا سرچشمه می گیرد. در ماه های خنک تر، هنگامی که به نظر می رسد گچ بری یا گلوله های برفی در زیر سطح  به وجود آمده است، به یک سرزمین عجایب زمستانی جادویی تبدیل می شود. حقیقت این مکان زیبا کمتر عاشقانه و بیشتر جذاب و حقیقی است، زیرا گوی های سفید معلق گاز متان هستند که هنگام تجزیه مواد آلی تشکیل شده و به صورت توده منجمد می شوند.

جنگل کج، لهستان

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

این جنگل دیدنی و حیرت آور و با شکوه با حدود ۴۰۰ درخت کاج پر شده است که هر کدام در قاعده تنه خود خمشی تقریباً یکسان دارند. ظاهر زیبا و عجیب آنها نظریه های بسیاری را برانگیخته است، از جمله اینکه طوفان برفی یا نیروی جاذبه شکل آنها را تغییر داده است. برخی دیگر می گویند که آنها با ابزار شکل گرفته اند. هیچ یک از این نظریه ها ثابت نشده است که باعث شده این سایبان های عجیب و غریب یکنواخت هنوز جذاب و مرموز باقی بمانند.

دریاچه هیلیر، استرالیا

عجیب ترین نقاط زمین / عکس‌

شن و ماسه صورتی! اما یک دریاچه حبابی رنگ؟ از بالا، در تضاد با آبی نزدیک اقیانوس آرام، دریاچه هیلیر کاملا سورئال است. رنگ آن هنوز هم به نوعی رمز و راز است و چشم ها را به خود خیره می کند. اما رایج ترین نظریه ها مربوط به شوری بالای دریاچه است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید