۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
کد خبر: 55257087

در طول سال روزهای زیادی به نام های مختلف وجود دارد، اما روز جهانی والدین روزی است که واقعا ارزش گرامی داشتن و توجه را دارد. این روز هر سال اول ژوئن گرامی داشته می شود تا از همه والدین در سراسر جهان بخاطر تعهد ایثارگرانه و فداکاری مادام العمر خود برای فرزندانشان تجلیل شود. این روز توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به عنوان روز جهانی والدین نامگذاری شد.

اول ژوئن، روز جهانی والدین

روز جهانی والدین یک مراسم بزرگداشت سازمان ملل متحد است که هر سال برای بزرگداشت والدین و تعهد آنها نسبت به کودکان در سراسر جهان جشن گرفته می شود چون والدین نقش مهمی در شکل گیری زندگی فرد دارند.

روز جهانی والدین را گرامی بدارید

مردم در سراسر جهان این فرصت را دارند که از والدین و شخصیت هایی که به عنوان والدین به دلیل نقش حیاتی که در رشد خانواده ها دارند، قدردانی کنند. رهبران جامعه، والدین، ​​فرزندان، معلمان و سازمانهای خانواده در بزرگداشت این روز و ترویج فرزندپروری موثر گرد هم می آیند. روز جهانی والدین یک جشن جهانی است و تعطیل عمومی نیست.

چیزهایی درباره روز جهانی والدین

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۲، سازمان ملل متحد اعلام کرد که والدین از هر نژاد، مذهب، فرهنگ و ملیت در تمام نقاط جهان مراقبان اصلی و معلمان فرزندان خود هستند. بپذیریم که مهمترین افراد زندگی بسیاری از افراد والدین آنها هستند. بنابراین، روز والدین در واقع فرصتی است برای گفتن "متشکرم"، و نشان می دهد که چقدر از وقت، تلاش و عشق ریخته شده در تربیت موفق شما قدردانی می کنید. این یک کار بسیار کوچک در برابر زحمت های فراوان پدران و مادران است. باعث می شود آنها هنوز هم فکر کنند که فوق العاده و بهترین ها در زندگی ما هستند.

اگر به شخصی که امروز هستید فکر کنید، احتمالا موافقت می کنید که بسیاری از این موارد از والدین شما ناشی شده است. مهم نیست که این والدین خون شما هستند یا شخصی که به دلیل نقشی که در زندگی شما بازی کرده اند، پدر و مادر خود می دانید. شخصی است که فکر می کنید در طول زندگی شما در کنار شما بوده است، مراقب شما بوده و به شما کمک کرده تا به شخصی که امروز هستید تبدیل شوید. این همان روز والدین است و این فرصتی مناسب برای شناسایی هر کاری که والدین در سراسر جهان انجام می دهند را به ما ارائه می دهد.

در طول زندگی، والدین ما هستند که ما را راهنمایی می کنند تا متفکرانی مستقل باشیم و شخصیت خود را پرورش دهیم. آنها برای کمک به ما در رسیدن به اهدافمان با ما هستند. با تغییر جهان در همه اوقات، این کار ساده ای نیست. بیشتر والدین نگرانی بی پایان و بسیاری از شبهای بی خواب دارند. به همین دلیل داشتن چنین روزی مهم است که بتواند والدینی را که هر کاری از دستشان بر می آید برای محافظت و تربیت فرزندانشان انجام دهند، تکریم کند.

تاریخچه روز والدین

عمق عشق والدین به فرزندانشان قابل اندازه گیری نیست. شبیه هیچ رابطه دیگری نیست. این حس بیش از نگرانی برای زندگی است. عشق والدین به کودک مداوم است و فراتر از شکستگی قلب و ناامیدی است.

روز والدین در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می شود. این سازمان به عنوان یک روز رسمی توسط سازمان ملل متحد اعلام شد، اما از سال ۱۹۹۴ در ایالات متحده نیز مورد احترام است. این زمانی اتفاق افتاد که توسط بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت امضا شد. این روز به عنوان روزی برای شناخت، حمایت و تعالی بخشیدن به نقش والدین در امر تربیت فرزندان در سراسر جهان نامگذاری شد.

چگونه روز والدین را جشن بگیریم؟

هیچ راهی بهتر از جشن گرفتن روز والدین از گذراندن مدتی با والدین خود نیست. می توانید با هم برای یک وعده غذایی بیرون بروید یا مدتی را صرف انجام فعالیتی کنید که همه از آن لذت می برید. شاید بتوانید زمان گذشته ای را که همه از کودکی خود لذت می بردید دوباره تداعی کنید. برای اینکه روز پدر و مادر را به یک روز خاص تبدیل کنید، نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست. این آموزش می تواند از همان کودکی آغاز شود. برای کودکان خردسال، این کار می تواند به راحتی انجام کار شستن لباس یا انجام کار در خانه باشد تا به والدین خود کمک کنند تا بزرگ بودن مقام پدر و مادر را در وجود خود بپرورانند.

اول ژوئن، روز جهانی والدین

برخی از روش های مختلف برای ایجاد احساس ارزشمندی به والدین شما

چیزی که شخصی و متفکرانه باشد بهترین نوع حال است. شما می توانید یک دفترچه یادداشت تهیه کنید که حاوی خاطرات و عکس های خاص همه شما با هم باشد. یا می توانید شعری بنویسید و آن را در یک قاب زیبا قرار دهید.

روش دیگر برای اینکه والدینتان احساس خوشحالی کنند، برنامه ریزی برای گردش ویژه فقط برای والدین است. مطمئنا، اگر بودجه شما این اجازه را می دهد، می توانید برنامه ای مانند تعطیلات یا گردش رؤیایی را امتحان کنید. با این حال، همه ما پول لازم برای انجام این کار را نداریم! در عوض، می توانید والدین خود را با یک وعده غذایی خارج از خانه پذیرایی کنید، یا می توانید برای آنها یک وعده غذایی بپزید و اجازه دهید یک وعده غذایی عاشقانه در خانه داشته باشند. کاری را انجام دهید که در حد توان شماست و چیز خاصی را برای لذت بردن آنها برنامه ریزی کنید.

اگر در نزدیکی والدین خود زندگی نمی کنید و قادر به دیدن آنها در این روز خاص نیستید، ایده خوبی است که یک پیام ویدیویی ویژه برای آنها تهیه کنید. می توانید از این طریق ارسال یک پیام صمیمانه و دوست داشتنی از آنها قدردانی کنید و برخی از خاطرات خاصی که با آنها داشته اید، ارسال کنید. این نشان می دهد که شما چقدر آن لحظه ها را گرامی می دارید.

اول ژوئن، روز جهانی والدین

هر کاری که تصمیم دارید در روز والدین انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که والدین شما احساس قدردانی می کنند و بدانند که شما چقدر آنها را دوست دارید. همانطور که گفته شد برای بسیاری از افراد، "والدین" آنها والدین خونی آنها نیستند. آن ها یک یا دو نفر است که زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده و بیشتر از همه در کنار شما بوده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید