سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیشنهاد ولادیمیر پوتین در مورد عدم استقرار موشک‌های زمینی میان‌برد در اروپا نادیده گرفته شده است.

از واکنش اتحادیه اروپا در قبال نقض نظام کنترل تسلیحات شگفت‌زده شده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های اتحادیه اروپا اعلام کرد: سکوت اتحادیه اروپا در برابر اقدامات هنجارشکنانه آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات و خروج از این سیستم ها حیرت آور است.

لاوروف روز دوشنبه در مراسم گشایش همایش سیاسی روابط روسیه و اتحادیه اروپا اظهار داشت: از واکنش خنثی بروکسل (اتحادیه اروپا) در قبال نقض نظام کنترل تسلیحات ازسوی جهان شگفت زده شده ایم.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد عدم استقرار موشک های زمینی میان برد در اروپا نادیده گرفته شده است.  

آمریکا یک سال پیش از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد خارج شد که منجر به لغو این توافق دوجانبه با روسیه شد و چند ماه پیش نیز از پیمان آسمان های باز که بین ۳۴ کشور امضا شده است، خارج شد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه سخنان خود از تلاش غرب برای ازبین بردن سیستم توافق در مورد ساز و کار راستی آزمایی های موشکی انتقاد کرد و گفت: بخشی از این سیستم شامل بازدید از استان کالینین گراد روسیه در ازای بازدید پایگاه های پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی است.

به گفته لاوروف، اظهارات ضدروسی مقامهای غربی منجر به ایجاد ساختار نظامی جدید می شود که علیه روسیه هدف گیری شده است.

روسیه اقدامات غیردوستانه اتحادیه اروپا را بدون پاسخ نمی گذارد 

لاوروف در ادامه سخنان خود در همایش روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفت که مسکو اقدامات غیردوستانه ای که از سوی اتحادیه اروپا علیه این کشور آماده می شود را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.  

وزیر خارجه روسیه در مورد سیاست های غرب در مورد روسیه تصریح کرد: واقعیت های کنونی جهان با برتری طلبی و هژمونی و تلاش برای ایجاد پرده آهنی ازسوی برخی کشورها جمع نمی شود.   

 وی افزود: ما اطلاع داریم که در اروپا شمار سیاستمدارانی که سیاست رویارویی با روسیه را غیرسازنده می دانند، اندک نیست و امیدواریم در نهایت منطق برتری یابد و بتوانیم شکل جدید روابط متوازن مبتنی بر اصول قوانین بین المللی ایجاد کنیم.  

لاوروف این را نیز گفت که دولت اوکراین از برقراری صلح در منطقه دونباس این کشور و اجرای توافقنامه مینسک خودداری می کند و اتحادیه اروپا نیز با این رویکرد کی یف موافقت می کند و در واقع صلح در دونباس قربانی، تحریم های روسیه می شود.  

به گزارش رسانه های روسی، «داوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا خواستار اعمال تحریم های جدید و محدودیت های سخت تر در مورد مقامهای روسیه شد.

این مقام اروپایی، روابط اتحادیه اروپا و روسیه را ازجمله بخاطر وضعیت پیرامون الکسی ناوالنی منتقد سیاسی دولت روسیه و مناقشه در شرق اوکراین بسیار متشنج خواند.   

روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ پس از روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده است.

اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر الحاق منطقه کریمه به خاک خود و حمایت از روس تبارها در منطقه دونباس در شرق اوکراین چندین بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید