ورزش می‌تواند بر روی متابولیسم مردان و کنترل قند خون در پاسخ به یک رژیم غذایی پرچرب تأثیر بگذارد.

آیا انجام حرکات ورزشی در شب مفید است؟

به گزارش سلام نو، بهترین زمان برای چربی سوزی در طول شبانه روز را در این مطلب بشناسید.

بر اساس مطالعهٔ اخیر عصرها ممکن است بهترین زمان برای ورزش مردانی باشد که به دنبال جبران عواقب غذای چرب هستند.

شواهد جدید نشان می‌دهد تمرین و ورزش در اواخر روز با کنترل بهتر قندِ خون نسبت به تمرینات صبحگاهی در میان مردان مبتلا به چاقی در رژیم غذایی پرچرب ارتباط دارد.

محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ و دانشگاه کاتولیک استرالیا ۲۴ مرد استرالیایی مبتلا به چاقی را که زیاد ورزش نکردند، مورد مطالعه قرار دادند زیرا آنها به مدت ۱۱ روز رژیم کم کربوهیدرات و چربی مصرف کردند.

بعد از پنج روز رژیم، یک سوم از گروه روزانه یک بار ورزش صبحگاهی را شروع می‌کنند. یک سوم دیگر عصر ورزش کرد. بقیهٔ افراد اصلاً ورزش نکردند.

مردان در هر دو گروه ورزشی پس از وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها از نظر آمادگی قلبی عروقی و کنترل قند خون در مقایسه با گروه کنترل بهبود یافته بودند. با این حال، گروه ورزش عصر هنگام داشتن سطح قند خون در شب و همچنین سطح LDL یا کلسترول “بد”، یک مزیت جزئی داشت.

رژیم غذایی چرب مفید با ورزش در شب

محققان می گویند این یافته‌ها حاکی از آن است که ورزش کردن در شب می‌تواند برای متابولیسم چربی‌ها و قندها در یک رژیم غذایی چرب مفید باشد.

محققان در تلاش بودند ارزیابی کنند که چگونه زمان ورزش می‌تواند بر روی متابولیسم مردان و کنترل قند خون در پاسخ به یک رژیم غذایی پرچرب تأثیر بگذارد.

در پنج روز اول رژیم، سطح کلسترول LDL در همه افزایش یافت. این نوع کلسترول گاهی اوقات کلسترول “بد” نامیده می‌شود زیرا با خطر بالاتر حمله قلبی و سکته در ارتباط است.

اگرچه شرکت کنندگان شروع به تمرین کردند، مردانی که عصر ورزش می‌کردند، علاوه بر بهبود قند خون، میزان کلسترول LDL خود را کاهش می‌دهند.

مشخص نیست چرا اینطور است. به گفته محققان، یک توضیح این است که مردانی که برای انجام ورزش زود از خواب بیدار می‌شدند، ممکن است برای انجام این کار خواب کم داشته باشند. (تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می‌تواند متابولیسم را مختل کند.)

تحقیقات قبلی نشان داده است که زمان تمرینات ورزشی تفاوت ایجاد می‌کند: این می‌تواند بر عملکرد بدن و همچنین بر فواید سلامتی ورزش از جمله کنترل قند خون، خلق و خو و کاهش وزن تأثیر بگذارد.

اما تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا یافته‌های این آخرین تحقیق در مورد جمعیت وسیع‌تری قابل استفاده است یا نه

تعداد شرکت کنندگان کم بود و مشخص نیست که آیا نتایج برای زنان یا مردان با BMI متوسط صادق است. این مطالعه همچنین وعده‌های غذایی از قبل بسته بندی شده با کالری و عناصر مغذی با دقت کنترل شده به مردان ارائه می‌دهد، بنابراین نتایج ممکن است در یک محیط واقعی متفاوت باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید