به گفته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سرکوب معترضان در شهر «کالی» کلمبیا که منجر به فوت ۱۴ نفر شده است؛ نیاز به انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه دارد.

سازمان ملل به دنبال تحقیق درباره سرکوب معترضان کلمبیایی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از کلمبیا خواست تحقیقات مستقلی را درباره مرگ ۱۴ تن از شهروندان این کشور که در جریان اعتراضات ضددولتی کشته شده اند، آغاز کند.

این افراد در شهر «کالی» واقع در جنوب غرب کلمبیا که کانون اعتراضات علیه «ایوان دوکه» رئیس جمهور این کشور است؛ کشته شده اند.

دوکه برای سرکوب اعتراضات در کالی به نیروی ارتش متوسل شد. همزمان در بوگوتا- پایتخت کلمبیا- معترضان هشدار دادند که تا پایان یافتن خشونت ها از پای نخواهند نشست.

به گفته باشله، همه آنهایی که در سرکوب مردم دخیل بوده اند از جمله مقامات رسمی کلمبیا باید مشمول این تحقیقات مستقل و بی طرف باشند.

درگیری ها در کالی ۹۸ زخمی در پی داشته است. شروع این درگیری ها از ماه آوریل در اعتراض به افزایش مالیات بر درآمد بود. طی ماه گذشته، دست کم ۶۳ نفر در اعتراضات کلمبیا جان خود را از دست دادند حال آنکه وضعیت در کالی بسیار وخیم گزارش می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید