مقصود اسعدی سامانی، دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر محدودیتی برای برگزاری تورهای داخلی وجود ندارد و تورهای مسافرت‌های زمینی و هوایی برگزار می‌شود.

فروش تور مسافرتی به ترکیه ممنوع است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، در حالی که همچنان فروش انواع تورهای مسافرتی ممنوع است اما برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برای ایام تعطیلات پیش‌رو فروش تورهای داخلی و خارجی به ویژه پکیج سفر به ترکیه را آغاز کرده‌اند.     

مقصود اسعدی سامانی، دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با تاکید بر اینکه فروش تور به ترکیه همچنان ممنوع است، اظهار داشت: ممنوعیت فروش تور و پکیج سفر به ترکیه برداشته نشده است اما معمولا مسافرانی که اقدام به خرید بلیت هواپیما از یک آژانس مسافرتی می‌کنند درخواست رزرو هتل هم از آنها دارند. بنابراین ممکن است آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیت خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل و ...  را به آنها ارایه دهند.

وی تاکید کرد: البته موضوع مهم این است که بلیت فروشی و ارایه خدمات سفر در قالب پکیج به صورت جمعی انجام نمی‌شود و فروش بلیت به صورت انفرادی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت تور فروشی از طرف ترکیه برای ایران اعمال شده، اظهار داشت: این ممنوعیت از سوی ایران اعمال شده و ترکیه از ایران چنین درخواستی نداشته است اتفاقا ترکیه به دنبال احیای صنعت گردشگری کشور خود پس از واکسیناسیون عمومی و افزایش درآمدها است.

اسعدی سامانی با اشاره به میزان پروازهای ایران و ترکیه گفت: در هفته بیش از ۳۰ پرواز بین دو کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه پروازهای ایران و ترکیه نسبت به پروازهای ایران به سایر کشورها بیشتر است، ادامه داد: البته تمام این پروازها به ترکیه به قصد گردشگری نیست و بخشی از آنها پروازهای کانکشن هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هر چند پروازهای ایران و ترکیه افزایش یافته اما هنوز به میزان پروازهای دو کشور قبل از کرونا نرسیده است، افزود: در حال حاضر به ۳۰ درصد میزان پروازهای ایران و ترکیه قبل از کرونا رسیده‌ایم هر چند پروازهای دو کشور افزایش یافته اما هنوز با تعداد پروازها قبل از کرونا بسیار فاصله داریم.

وی گفت: البته در حال حاضر محدودیتی برای برگزاری تورهای داخلی وجود ندارد و تورهای مسافرت‌های زمینی و هوایی برگزار می‌شود.     

اسعدی سامانی با اشاره به وضعیت پروازهای داخلی گفت: در بخش تعداد پروازهای داخلی با دوران قبل از کرونا بسیار فاصله داریم. یکی از موضوعات موثر در کاهش تعداد پروازها پروتکل پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما است که متاسفانه این پروتکل اجباری همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با افزایش میزان واکسیناسیون عمومی در کشور این پروتکل حذف شود و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به میزان بیشتری مسافر جابه جا کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره احتمال تغییر قیمت‌ها پس از حذف پروتکل پذیرش ۶۰ درصدی مسافران گفت: قیمت امروز بلیت هواپیما همان قیمت‌های سال ۹۸ است. به هر حال قیمت بلیت تابع عرضه و تقاضا است و تغییر قیمت‌ها بسته به این مکانیسم دارد.         

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید