مقدار و میزان استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست صورت باید حداقل دو بند انگشت باشد تا کرم به خوبی بتواند در پوست نفوذ کند.

زمان و روش درست استفاده از کرم ضد آفتاب

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الهام بهرنگی متخصص پوست و مو با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: کرم ضد آفتاب یکی از مواردی است که در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه کرم‌های ضد آفتاب به دلیل خصوصیات مفیدی که در مواد آن وجود دارد از نفوذ تمامی اشعه‌های مضر به پوست جلوگیری می‌کند افزود: UVA و UVB دو نوع از اشعه‌های فرابنفش خورشید هستند که به سطح زمین می‌رسند، علت آفتاب سوختگی پوست اشعه‌های UVB هستند، برای همین، کرم‌های ضد آفتاب را بیشتر برای محافظت از پوست در برابر این نوع اشعه‌ها فرموله و تولید می‌شود.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: تماس زیاد با آفتاب می‌تواند باعث آفتاب سوختگی به صورت قرمزی، تورم و درد باشد و در دراز مدت اثراتی مثل چین و چروک، کک و مک، لکه‌های صورت را به همراه دارد، سرطان‌های پوستی از عوارض جدی و مهم تماس طولانی با آفتاب است.

او با اشاره به اینکه اکثر ضدآفتاب‌ها حاوی مواد موثر مختلفی هستند که از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت می‌کنند گفت: این عناصر به دو گروه فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند، در ضد آفتاب فیزیکی یک مانع فیزیکی بین پوست و اشعه‌های فرابنفش ایجاد می‌شود لذا ضد آفتاب‌های فیزیکی برای پوست‌های حساس بسیار خوب است، اما ضد آفتاب شیمیایی اشعه‌های فرابنفش را جذب می‌کند تا پوستمان آن‌ها را جذب نکند.

بهرنگی افزود: باید ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه ضد آفتاب استفاده کرد لذا برای تمام سطوح پوست که با لباس پوشیده نمی‌شود باید از ضدآفتاب استفاده کرد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: باید هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب را تمدید کرد، نکته بسیار مهم این است که باید از کرم ضد آفتاب مناسب پوست استفاده کرد به طور مثال افراد با پوست چرب و مختلط بهتر است از ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنند.

او اظهار کرد: اکثر افراد اطلاعات کاملی در مورد میزان استفاده از کرم ضد آفتاب را بر روی پوست خود ندارند و این مسئله موجب می‌شود تا کرم ضد آفتاب به درستی عمل نکند، مقدار و میزان استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست صورت باید حداقل دو بند انگشت باشد تا کرم به خوبی بتواند در پوست نفوذ کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید