تاد فیلیپس، کارگردان فیلم سینمایی «جوکر»، قرارداد نگارش فیلمنامه قسمت دوم این اثر سینمایی را امضا کرد.

قرارداد نگارش فیلمنامه «جوکر ۲» امضا شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فیلم جوکر یک شاهکار مهیج و روانشناختی ساخته تاد فیلیپس، کارگردان ۵۰ ساله آمریکایی، است که در سال ۲۰۱۹ با بازی واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و برت کالن اکران شد. این فیلم براساس شخصیت منفی داستان‌های مصور بتمن به اسم جوکر ساخته شده و به ریشه های شکل گیری این شخصیت می‌پردازد. این فیلم ماجراهای آرتور فلک (Arthur Fleck) یک استندآپ کمدین و دلقک شکست خورده را در سال ۱۹۸۱ میلادی دنبال می‌کند که سقوطش به ورطه جنون و پوچ گرایی یک انقلاب پادفرهنگی خشونت آمیز علیه ثروتمندان شهر رو به زوال گاتهام می‌انجامد.

ایده ساخت فیلم جوکر در سال ۲۰۱۶ به ذهن فیلیپس رسید و فیلمنامه آن تا سال ۲۰۱۷ در همکاری با اسکات سیلور و با الهام از فیلم‌هایی چون راننده تاکسی (۱۹۷۶) و سلطان کمدی (۱۹۸۳)، ساخته مارتین اسکورسیزی، نوشته شد.

جوکر اولین بار در هفتادوششمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه شیر طلایی این جشنواره شد. موفقیت این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار به اوج خود رسید؛ در آن سال جوکر در ۱۱ شاخه از جمله بهترین فیلم، بهترین طراحی لباس، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلمبرداری نامزد شد و در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

این فیلم که تنها با ۶۰ میلیون دلار بودجه ساخته شد، بیش از یک میلیارد دلار در جهان فروش کرد. موفقیت درخشان جوکر، استودیو فیلمسازی برادران وارنر را به فکر ساخت دو دنباله دیگر برای این فیلم مستقل انداخت. شهریور سال گذشته اعلام شد این کمپانی آمریکایی قصد دارد تا چهار سال آینده ساخت این دو فیلم را تکمیل کند و برای جلب رضایت فینیکس، بالاترین دستمزد تاریخ فعالیتش را به او پیشنهاد داده است.

اما فیلیپس آن زمان درباره ساخت این فیلم گفته بود: ما هرگز قراردادی برای ساخت فیلم «جوکر ۲» نداشته‌ایم و فعلا تماسی هم با ما برقرار نشده است. بنابراین هیچ قراردادی برای واکین فینیکس هم ارسال نشده اما آیا این فیلم ساخته می‌شود؟ به نظر می‌رسد همه مقالات و خبرهایی که اخیرا منتشر شده در بهترین حالت چیزی شبیه به یک پیش‌بینی خوش‌بینانه بوده باشند.

حالا پایگاه اطلاع رسانی اسکرین رنت (Screen Rant) گزارش داده است فیلیپس که کارگردانی و نویسندگی قسمت اول را برعهده داشت، رسما برای نگارش فیلمنامه قسمت دوم قرارداد امضا کرده است. هنوز روشن نیست سیلور نیز در این راه به فیلیپس ملحق خواهد شد یا نه اما بازگشت فیلیپس به عنوان نویسنده، تکلیف کارگردان قسمت دوم را هم مشخص می‌کند. استودیو برادران وارنر در یک سال گذشته از کلید خوردن تعداد بالایی پروژه سینمایی مستقل با سوژه داستان های مصور دی سی کامیکس خبر داد و باید دید سبک خاص جوکر چگونه در این برنامه‌ها جای می‌گیرد.    

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید