مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سفری دو روزه وارد صنعاء، پایتخت این کشور شد.

ورود نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعاء

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از المنار نوشت: نماینده سازمان ملل در امور یمن در دیدار با مقامات انصارالله در خصوص روند آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی گفت وگو خواهد کرد.

سفر گریفیتس بعد از آن انجام می شود که دیروز (شنبه ) انصارالله یمن اعلام کرد که ۱۵۰ کیلومتر مربع و ده ها موضع نظامی را در جنوب غرب عربستان به کنترل خود درآورده و تعداد زیادی از نظامیان سعودی و مزدوران آنها را به هلاکت رسانده است.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکرات صلح یمن هم گفت که روز پنجشنبه گذشته به منظور بررسی تسریع اجرای توافق آتش بس، با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عبدالسلام در پی دیدارش با گریفیتس تصریح کرد: در این دیدار توافق انسانی و تسریع در روند اجرای آن با توجه به وخامت اوضاع انسانی که ملت یمن در آن به دلیل محاصره ظالمانه و ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی و بستن فرودگاه‌ها به سر می‌برند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک روز بعد از دیدال محمد عبدالسلام و گریفیتس، بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان روز جمعه، حل سیاسی بحران یمن را منوط به برقراری آتش بس و ارسال منظم کمک‌های بشر دوستانه به این کشور عنوان کرد.

البوسعیدی نوشت: راه حل سیاسی بحران یمن از دروازه آتش بس و ارسال منظم  و مرتب کمک های بشردوستانه عبور می کند.

وی در ادامه نوشته است: گفت وگو هایی با «تیموتی لندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در خصوص تداوم تلاش های بین المللی برای پایان جنگ و برقراری صلح و ثبات پایدار و جامع در یمن داشتم.

پیش تر نیز مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن پس از دیدار با طرف های درگیر در جنگ یمن از این طرف های خواست برای حل این بحران، فرصت را غنیمت بشمارند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید