۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 55256619

برنج سفید حاوی مواد مغذی زیادی نیست به طور اساسی دانه ای به طور کامل تصفیه شده و فاقد مزایای غلات کامل است و ارزش غذایی بسیار کمی دارد.

آیا مصرف برنج خطرناک است؟

به گزارش سلام نو، برنج به عنوان یکی از غذاهای اصلی به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود، اما با افزایش آگاهی نسبت به سلامتی اعتقاد بر این است خوردن برنج سفید منجر به افزایش سطح LDL و باعث ایجاد کلسترول بد می شود و در دراز مدت بر سلامت قلب و عروق تاثیر می گذارد.

در اینجا درباره مصرف برنج سفید که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند توضیح داده می شود که واقعیت است یا افسانه ای که توسط علاقه مندان به تناسب اندام مطرح شده است.

آیا برنج سفید سالم است؟

برنج سفید چندین مرحله فرآوری را طی می کند که در آن پوست (لایه سخت خارجی)، سبوس و جوانه از بین می رود. در حقیقت، لایه های جوانه دارای بیشترین ترکیب مغذی با ویتامین ها و مواد معدنی فراوان هستند، اما در این فرآیند بیشتر مواد مغذی ضروری از بین می روند و به همین دلیل برنج سفید فاقد ارزش غذایی است.

برنج سفید فاقد سبوس و میکروب و فقط حاوی آندوسپرم است که برای بهبود طعم، ماندگاری و کیفیت پخت بیشتر فرآوری می شود، همچنین نتایج مطالعات نشان می دهد برنج سفید چیزی نیست جز کربوهیدرات های خالی. با این حال، برخی اوقات برنج سفید با ویتامین B و مواد معدنی مانند اسید فولیک، نیاسین، تیامین غنی می شود. به گزارش تایمزسوفاندیا، اما آیا برای سلامت قلب گزینه ناسالمی است؟

برنج سفید فاقد مواد مغذی و کربوهیدرات خالی است. با این حال، هنگامی که صحبت از رابطه بین مصرف برنج و کلسترول می شود متخصصان معتقدند برنج سفید فاقد کلسترول است.

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده کلسترول موجود در غذاها می تواند بر کلسترول خون تاثیر منفی بگذارد. این یکی از دلایل ضروری بودن شناخت کلسترول موجود در غذا است.

به طور خلاصه

از آنجا که برنج سفید حاوی مواد مغذی زیادی نیست به طور اساسی دانه ای به طور کامل تصفیه شده و فاقد مزایای غلات کامل است و ارزش غذایی بسیار کمی دارد، اما یک نکته خوب در مورد برنج سفید این است که به راحتی قابل هضم است و اگر به میزان متوسط مصرف شود به هیچ وجه مضر نیست.

یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل می تواند سطح کلسترول بد بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به طور طبیعی سلامت قلب را بهبود بخشد، بنابراین بهتر است از انواع دیگر برنج با فرآوری کمتر استفاده کنید که حاوی مواد معدنی طبیعی، ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید