قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: گویی آقای قاضی‌زاده هاشمی اساسا با اعداد و  ارقام آشنایی ندارند و در دوره دهم مجلس نیز تنها در کنار آقای لاریجانی می‌نشستند و متون را قرائت می‌کردند. 

زاکانی تئوریسین جریان دلواپسان است / آقایان نمی‌دانستند همه رقبا از صحنه خارج خواهند شد

به گزارش سلام نو، قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص کاندیداتوری نمایندگان مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری و تائید صلاحیت آقایان قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی، در پاسخ به این سوال که آیا این حضور باعث معطل ماندن وظایف نمایندگی نخواهد شد، گفت: آقای قاضی‌زاده هاشمی از زمانی که ما ایشان را شناختیم، دوست داشتند در مناصب بالا باشند و در همین مسیر دیدم اظهارنظری کرده‌اند مبنی بر اینکه می‌خواهند به هر زوج جوان ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت کنند که ما این اظهارات را بررسی کردیم که برای تحقق آن ۲۵۰ هزار میلیارد منابع مالی نیاز است و گویی ایشان اساسا با اعداد و  ارقام آشنایی ندارند و در دوره دهم مجلس نیز تنها در کنار آقای لاریجانی می‌نشستند و متون را قرائت می‌کردند. 

وی افزود: این افراد حالا چگونه در خودشان این توانایی را دیده‌اند که وارد عرصه رقابت انتخابات شوند و تنها رقیب خود را نیز رضاخان می‌دانند؟!

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در این میان آقای زاکانی هم تئوریسین جریان دلواپسان است که ورودش به مرکز پژوهش‌های مجلس نیز طی سهم خواهی از پیش مشخص شده بود و از همین فرصت یکساله نیز برای فراهم کردن مقدمات حضورش در انتخابات استفاده کرد. 

میرزایی‌نیکو در خصوص فلسفه حضور این نمایندگان در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقایان فکر می‌کردند رقبایی در عرصه انتخابات و مناظره‌های تلویزیونی خواهند داشت و می‌خواستند در حوزه‌های مختلف تقسیم وظیفه کرده و هریک مقابله با یک حوزه یا یک فرد را به عهده بگیرد و حمله کنند و برای مثال قاضی‌زاده مسائل مجلس را علیه آقای لاریجانی مطرح و زاکانی در حمایت از جلیلی به برجام و جهانگیری بتازد؛ اما نمی‌دانستند که همه رقبا از صحنه خارج خواهند شد. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که این افراد به نمایندگی از موکلان خود وارد مجلس شده‌اند تا مطالبات آن را پیگیری کنند؛ آیا «سودای پاستور» مانع عمل به وظایف نمایندگی نخواهد شد، گفت: اساسا این دسته از نمایندگان برایشان حوزه و مردم اهمیتی ندارند؛ شما بروید ببینید برای مثال همین دو نماینده چقدر در حوزه خود حضور پیدا کرده‌اند یا چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ قطع به یقین می‌توان این اقدامات و عملکرد را سنجش کرد. 

وی افزود: معتقدم این افراد توجهی به اینکه چه کسانی به آن‌ها رای داده‌اند یا چه وظایفی در قبال موکلان خود دارند، ندارند. برای این نمایندگان، مجلس و رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری عرصه‌ای است که خود را نشان دهند و البته برای انتخابات ریاست جمهوری فکر می‌کردند که رقیب دارند و می‌توانند آنجا به رقیب بتازند.   

میرزایی‌نیکو در خصوص اینکه همین آقایان در سال ۹۶ آقای جهانگیری را به نامزد پوششی بودن متهم می‌کردند در حالی که خود نیز به عنوان نامزد پوششی وارد عرصه شده‌اند، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده امکان دارد که این افراد خود را نامزد پوششی تلقی نکنند مگر اینکه فرمانی صادر شود؛ چرا که برخی خودشان را یک سر و گردن بالاتر از دیگران می‌دانند و امکان دارد که در این مسیر هم عده‌ای بگویند شما شایستگی دارید و همین امر باعث شود که دوست داشته باشند در عرصه باقی بمانند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید