معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا  تصریح کرد: خانواده ها می بایست با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضا از سوی فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می گیرد ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

عامل تقلب در امتحانات نهایی بازداشت شد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ  رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضای دو باند تبلیغ تقلب و دسیسه در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان که در پیام رسان تلگرام و شبکه های اجتماعی اینستاگرام تبلیغات می کردند مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از کسب مجوز قضائی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذی صلاح شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اعضای این دو باند در مواجهه با ادله و سایر شواهد به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و اذعان داشتند در بسیاری از موارد پس از دریافت وجه و بیعانه از داوطلبان در ازای شرکت در امتحانات نهایی آنان هیچ گونه خدماتی به آنها ارائه ننموده و با این ترفند از طعمه های خود  کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ پاشایی افزود: هم اکنون با راه اندازی کارگروه های ویژه در پلیس فتا تهران بزرگ، استان ها و سایر شهرستان های کشور بیش از 100 پایگاه عملیاتی نظارت و برخورد قانونی،  این نوع تخلف و جرایم را رصد  می کند.

وی عنوان داشت: در این راستا با همکاری ویژه با وزارت خانه آموزش و پرورش و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان بوده و در صورت رویت موارد مشابه و مجرمانه در خصوص دسیسه و تقلب در جریان امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی ضمن بیان اینکه در هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، صورت اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارت خانه یاد شده به جهت اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا  تصریح کرد: خانواده ها می بایست با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه بعضا از سوی فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می گیرد ضمن راهنمایی فرزندان نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

این مقام مسئول به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان به پلیس فتا منعکس نمایند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید